0
icoana motocicletei Garaj
30 DE ZILE drept de retur SAU SCHIMB

30 DE ZILE drept de retur
SAU SCHIMB

Livrare gratuita peste 300 de lei

Livrare gratuita
peste 300 de lei

Plata la livrare cu optiune de verificare

Plata la livrare
cu optiune de verificare

Trimitem pana la 24 de ore produsele care sunt pe stoc

Trimitem pana la 24 de ore
produsele care sunt pe stoc

Ce ulei să aleg pentru motocicleta mea?

OT LINSON MOTO

Cum să alegem ulei potrivit pentru motocicletă?

Calitatea uleiului moto nu trebuie subestimată. De acesta depinde durata de viață a motorului, așa că este important să alegeți cu atenție. Motoarele motocicletelor sunt încărcați de 3-4 ori mai mult decât cele autoturismelor. 

Alegerea corectă a ulei moto asigură o performanță mai bună a motorului, încetinește uzura pieselor sale metalice prin crearea unui strat protector de ulei între ele, elimină căldura, ceea ce împiedică deprecierea acestuia și îi crește fiabilitatea. O schimbare rară de ulei determină uzura rapidă a motorului.

Dacă în trecut uleiul era subestimat, acum rolul lui este foarte diferit. Motoarele sunt mereu îmbunătățite tehnologic, suportă tensiune mai mare și temperaturi diferite, ceea ce necesită o schimbare a caracteristicilor uleiurilor. Se îmbunătățesc în permanență și se implementează sisteme mai noi.

La întrebarea dacă putem amesteca două tipuri de uleiuri, răspunsul este da, dar trebuie să folosim același tip de ulei. Nu putem amesteca diferite tipuri de uleiuri, de exemplu, ulei pentro motoare în 2 timpi și ulei pentru motoare în 4 timpi sau ulei pentru cutie de viteze și ulei pentru cutie automată, etc.

Este o idee bună să urmăm recomandările producătorului. Trebuie să lăum în considerare și caracteristicile motocicletei: cați ani era folosit, precum și modul de conducere.

Fiecare producător oferă sfaturi despre tipul de ulei, ce specificații trebuie să îndeplinească, nivelul său de funcționare și oferă instrucțiuni despre cât de des se poate schimba și cum se poate folosi exact în funcție de tipul motorului. Este recomandabil să verificați uleiul cel puțin o dată pe lună și, de asemenea, înainte de a porni într-o călătorie mai lungă.

 

Feluri de ulei și avantajele lor


Uleiurile moto sunt sintetice, minerale și semi-sintetice, în funcție de tehnologia după care sunt fabricate, de diferența în viscozitate și de procentul de hidrocarburi saturate. 70% dintre uleiurile moto conțin uleiuri de bază, iar 30% includ aditivi de ulei, al căror rol este de a menține curățenia motorului și temperatura scăzută și de a-l proteja de coroziune.

Uleiurile semi-sintetice sunt un amestec dintre primele două specii. În general, uleiurile sintetice și semisintetice oferă o lubrifiere mai bună. Sunt folosite pentru motoare pe benzină și diesel. 

 

Cele mai populare branduri sunt: BARDAHL,  LIQUI MOLY, MOBIL, TOTAL, REPSOL CASTROL, RAVENOL, VALVOLINE, MOTUL , BIZOL.

 

Ulei mineral

Uleiul mineral este obținut dintr-o bază naturală în rafinarea uleiului și este produs pe bază de hidrocarburi. Se folosește în principal la motoare mai uzate sau la motoare cu rază lungă de acțiune (100 până la 180.000 km), deoarece nu este deloc potrivit pentru motoare și sisteme catalitice de tip modern. Nerespectarea acestui lucru poate duce la daune grave și greu de reparat la sistemul de combustibil. Adesea folosit cu suplimentare.

La motoarele mai vechi, pe lângă uleiul mineral, poate fi folosit uleiul cu care au lucrat până acum (sintetic sau semi-sintetic). Oferă protecție de bază pentru diferite tipuri de motoare și necesită schimbări de ulei mai frecvente. Intervalul său de temperatură este de la minus 15-20 ° C la plus 40 ° C și mai mare.

Avantaje:
Este mai ieftin decât alte uleiuri și oferă o protecție bună pentru motoarele vechi.

Dezavantaje:
Suferă oxidare rapidă și trebuie schimbat frecvent. și schimbă proprietățile la temperaturi ridicate sau joase și poate forma în cele din urmă un precipitat, ceea ce reduce durata de viață a motorului. Conține impurități nocive, cum ar fi sulf, hidrocarburi reactive și instabile și alte impurități nedorite care nu pot fi purificate complet prin rafinare.

 

Ulei Sintetic

Ueliul sintetic este obținut prntr-un proces de purificare. Este produs după o tehnologie mai nouă, într-un mod complet chimic în laboratoare. Compoziția sa chimică este redusă la molecule de bază. Se obține prin înlocuirea uleiului mineral cu un sintetic, printr-un proces special controlat.

Procesul chimic special are ca rezultat o calitate și o puritate ridicată a ingredientelor uleiului. Procesul de prelucrare a uleiului sintetic presupune îndepărtarea tuturor impurităților inutile. Molecule individuale pot fi utilizate la unele motoare moderne.

Intervalul său de temperatură este de la minus 30 ° C la plus 40 ° C și chiar la temperaturi mai ridicate. Este potrivit pentru motoare moderne puternice, cu cerințe de calitate superioară a uleiului, cum ar fi turbodiesel.

Avantaje:

Dintre toate uleiurile, uleiul sintetic este considerat cel mai bun, deoarece protejează motorul împotriva murdăriei inutile și a căldurii extreme. Atunci când motorul funcționează pentru perioade mai lungi la temperaturi ridicate, uleiul mineral își pierde o parte din proprietățile sale, spre deosebire de cel sintetic, care își păstrează proprietățile pe o gamă largă de temperatură și chiar în cazul deteriorării sistemului de răcire, deoarece nu se oxidează. Are performanțe mult mai bune la temperaturi și tensiuni ridicate.


Oferă protecție bună motorului împotrivă uzurii, deoarece indiferent de temperatură sau sarcină, uleiul sintetic, în comparație cu uleiurile obișnuite, reușește să mențină un strat subțire constant și să prevină uzura pieselor de frecare. Are o fluiditate excelentă la temperatură scăzută și o durabilitate ridicată.

Formează un film uleios mai sănătos și, prin urmare, reduce uzura datorită aditivilor antioxidanți. Are caracteristici mai bunelegate de vâscozitate, care duc la aprinderea mult mai ușoară la temperaturi scăzute.

Uleiul are o durată de viață mai lungă. Nu formează depozite și oferă o bună protecție împotriva depozitelor, astfel încât uleiul sintetic nu se descompune la fel de rapid ca mineralul și menține motorul mai curat.


Este mai ecologic deoarece produce mai puține emisii decât uleiurile minerale convenționale.

Uleiul sintetic depășește cel convențional în sarcini mai mari.


Este mai economic decât uleiurile convenționale care, datorită densității lor mai mari și a debitului mai mic, daunează motorul mai rapid.

În caz de temperaturi scăzute, uleiul sintetic curge mult mai repede la pornirea motorului decât în mod normal. Are o circulație mai rapidă la temperaturi de pornire și, datorită debitului ridicat, crește eficiența motorului.

Se mișcă mai ușor chiar și la temperaturi scăzute. Se evaporă semnificativ mai puțin decât uleiul mineral, ceea ce înseamnă un consum mai mic de ulei.


Protejează turbocompresorul mai bine decât uleiul mineral, care nu poate rezista la 200.000 rpm pe care îl produce lama turbocompresorului.

 

Dezavantaje:


Prețul uleiului sintetic este de obicei mai mare. Nu este recomandat amestecarea cu ulei mineral.

Nueste recomandabil să folosiți numai ulei sintetic pe toată durata de viață a motorului, deoarece odată uzat uleiul sintetic, acesta nu mai este potrivit pentru motorul, inciferent cât de bun este. Se recomandă, când motorul este nou, să folosiți ulei sintetic și semi-sintetic, iar în timp să fie înlocuit de ulei mineral.


Atunci când alegeți ulei sintetic, nu vă ghidați doar de marcă sau de reclame, deoarece este foarte ușor să vă confundați în marea mărcilor, consultați cu atenție specificațiile.

 

Ulei Semisintetic
Este fabricat din produse petroliere și este un amestec între sintetice și minerale, combinând calitățile celor două tipuri de uleiuri. Conține 50-70% ulei mineral și 50-30% ulei sintetic. Este potrivit pentru motoarele în 4 timpi și cele de peste 10 ani (peste 150.000km) și motociclete cu greutate medie.


Avantaje:

De asemenea, este mai puțin costisitor decât uleiul sintetic și este mai ușor de utilizat decât uleiul mineral. A obținut un echilibru bun între calitate și preț.
Este potrivit în caz de conducere de lungă durată la temperaturi scăzute. Combină protecția uleiului mineral și eficacitatea materialului sintetic.

Se amestecă bine cu uleiul mineral. Nu se evaporă ușor. Intervalul său de temperatură începe de la minus 20-25 ° C la plus 40 ° C.
Este economic, deoarece reduce costurile și frecarea. Previne acumularea și coroziunea.

Dezavantaje:


Prețul unor mărci de ulei semisintetic este prea mare.
           

 

Comentarii

Vă rugăm să intrați sau să vă înregistrați pentru a comenta