0
icoana motocicletei Garaj
30 DE ZILE drept de retur SAU SCHIMB

30 DE ZILE drept de retur
SAU SCHIMB

Livrare gratuita peste 300 de lei

Livrare gratuita
peste 300 de lei

Plata la livrare cu optiune de verificare

Plata la livrare
cu optiune de verificare

Trimitem pana la 24 de ore produsele care sunt pe stoc

Trimitem pana la 24 de ore
produsele care sunt pe stoc

Cum să alegem o motocicletă second-hand?

OT LINSON MOTO

Dacă sunteți interesat de achiziția unei motociclete, cel mai probabil în acest moment analizați ofertele disponibile, evaluați opțiunile dumneavoastră și alegeți dintre numeroasele mărci și modele de motociclete oferite pe piață.
Luați în considerare toate posibilitățile și vă întrebați dacă ar fi mai bine să amânați puțin cumpărarea pentru a achiziționa o motocicletă nouă, sau dacă ar trebui să nu mai așteptați și să vă asumați riscul de a cumpăra o motocicletă second-hand.
Totodată, vă întrebați care sunt aspectele esențiale de care trebuie să țineți cont în cazul în care ați decis să achiziționați o motocicletă la mâna a doua.

kak da si izberem motor vtora upotreba

Știm că întrebările sunt multe (mai ales dacă acesta este primul dumneavoastră motor), iar tocmai din acest motiv am apelat la experții de la LinsonMoto, care au alcătuit o listă cu cele mai importante aspecte de care trebuie să țineți cont atunci când alegeți o motocicletă.

Înainte de toate, există câteva întrebări la care trebuie să răspundeți înainte să începeți efectiv căutarea motocicletei.

Nou sau second-hand?
Aceasta pare să fie întrebarea care preocupă pe oricine dorește să-și achiziționeze o motocicletă. Într-o lume ideală, oricine ar putea intra în showroom-ul preferat și să cumpere motorul dorit.

Din păcate, lumea în care trăim nu este atât de ideală, iar majoritatea dintre noi trebuie să se adapteze în funcție de posibilități.

Și, să fim sinceri, chiar dacă aveți posibilitatea să cumpărați o motocicletă nouă, aceasta poate să nu fie cea mai bună alegere pentru dumneavoastră, mai ales dacă este primul motor pe care îl veți conduce.

De ce? Este simplu. Dacă acesta este primul dumneavoastră motor, există o probabilitate mare să nu îl puteți conduce stabil, mai ales la început. Aceasta înseamnă că veți avea accidente mici, zgârieturi, veți face greșeli și foarte curând vă veți enerva că ați cheltuit mulți bani pe un motor nou, care după câteva luni de utilizare arată mai rău decât un motor second-hand pe care îl conduce un prieten.

Câți centimetri cubi?
Știm că visați la un motor cu cilindree mare, însă vă recomandăm să reflectați dacă un astfel de motor este potrivit pentru dumneavoastră în acest moment. Sunteți un motociclist experimentat? De multe ori, un motor cu cilindree mare nu înseamnă neapărat un motor mai puternic. Așadar, gândiți-vă bine și nu vă grăbiți să alegeți un motor cu cilindree mare, mai ales dacă este primul dumneavoastră motor.

Unde veți conduce motocicleta?
Dacă intenționați să conduceți preponderent în mediul urban și doriți să impresionați, trecând spectaculos pe lângă cafenele, atunci o motocicletă sport poate fi o alegere bună. Dacă însă aveți în plan călătorii pe distanțe lungi, veți avea nevoie de o motocicletă care să nu solicite prea mult brațele și să ofere confort pe durata unor ore întregi de condus pe drumurile țării.

Chopper sau Custom?
Chopperele sunt foarte atractive, însă sunt mai dificil de condus, în special pentru cei fără experiență. Designul chopperelor necesită ca pilotul să stea înclinat pe spate, cu picioarele întinse înainte. De asemenea, roata din față este poziționată mult înainte față de cadru, ceea ce face manevrarea mai greoaie pentru un începător.

Motocicletele Custom sunt mai ușor de controlat și manevrat. Acest tip de motociclete sunt clasice și potrivite pentru condusul în oraș.

După ce ați răspuns la aceste întrebări, sunteți pregătit să începeți căutarea motocicletei potrivite. Iar dacă vă orientați spre o motocicletă second-hand, iată ce recomandă specialiștii de la Linson Moto...

kak da si izberem motor vtora upotreba

Verificarea motocicletelor second-hand

Indiferent dacă cumpărați o motocicletă de la o persoană privată sau de la un dealer, trebuie să fiți foarte atenți. Încercați să vă țineți emoțiile deoparte, deoarece altfel riscați să cumpărați doar o „ambalaj strălucitor” care ascunde numeroase probleme tehnice.

Prin urmare, temperați-vă entuziasmul și pregătiți-vă bine. Începeți întotdeauna inspectarea cu premisa că motocicleta are defecte. Astfel, veți fi mai atenți în timpul verificării și nu vă veți lăsa orbiți de „aspectul impecabil”. (Pentru informare: majoritatea motocicletelor arată bine, însă acest efect este obținut cu ajutorul unui spray siliconic numit „spray prostesc” de către comercianți.)

Dacă achiziționați motocicleta de la un vânzător privat, examinați cu atenție oferta, verificați dacă descrierea corespunde caracteristicilor reale ale modelului, comparați prețurile la care este oferită motocicleta, precum și prețurile pieselor de schimb. Verificați dacă puteți găsi ușor piesele în țară sau dacă va trebui să așteptați cel puțin o lună pentru a fi aduse din Japonia sau SUA.

Nu uitați să întrebați unde a fost păstrată motocicleta, de ce o vinde vânzătorul (deși șansele să vă spună adevărata cauză sunt mici, s-ar putea să aveți noroc) și, mai ales, analizați chiar persoana proprietarului. Credeți-ne, un adevărat motociclist se recunoaște de la distanță!

Dacă alegeți să vă bazați pe un dealer, nu credeți că riscul de a da peste o „marfă stricată” este mai mic. Urmați aceleași sfaturi și nu vă grăbiți să încheiați tranzacția înainte de a efectua o verificare completă a motocicletei second-hand.

Ce trebuie verificat obligatoriu?
Echipați-vă cu o lanternă, cârpe curate și, dacă este posibil, luați cu voi un prieten mai experimentat.

„Caroseria” motocicletei
Examinați motocicleta din toate unghiurile și acordați atenție următoarelor:

  • Rezervorul de combustibil – evaluați starea generală. Verificați cu atenție exteriorul pentru eventuale îndoituri, reparații sau suduri. Deschideți capacul, iluminați interiorul cu lanterna și inspectați, pe cât posibil, pentru rugină sau coroziune.

  • Furtunurile de combustibil – verificați dacă sunt asigurate corespunzător și în stare bună.

  • Aripile și spoilerele laterale – căutați zgârieturi, îndoituri sau piese rupte. Dacă există autocolante lipite, probabil încearcă să ascundă unele defecte.

  • Șeaua – verificați dacă are fisuri, uzură, margini prost protejate, tapițerie lipsă sau spumă „pliată”.

  • Vopseaua și piesele cromate – inspectați atent pentru zone reparate. Piesele cromate trebuie să fie strălucitoare, fără semne de rugină.

  • Parbrizul – dacă modelul are parbriz de protecție, verificați pentru crăpături și modul de fixare.

Motor, cutie de viteze, ambreiaj

  • Ulei – nivelul trebuie să fie în limite normale, iar uleiul relativ curat. Dacă nu, întrebați când a fost schimbat ultima dată. Asigurați-vă că nu există scurgeri. Verificați podeaua sub motocicletă pentru pete de ulei și ștergeți cu o cârpă partea superioară a motorului. Dacă cârpa rămâne uscată, totul este în regulă; dacă sunt pete, motocicleta are o problemă serioasă, iar reparația va fi costisitoare.

  • Pornirea – atenție! Majoritatea vânzătorilor încălzesc motorul înainte de test. Nu vă lăsați păcăliți! Așteptați ca motorul să se răcească și abia apoi încercați să porniți. Motorul este bun dacă pornește ușor chiar și când este rece.

  • Eșapament – la pornire observați fumul. Fumul dens, negru sau albastru indică probleme. Cu motorul oprit și eșapamentul rece, verificați interiorul pentru gudron sau grăsime. Prezența grăsimii indică o defecțiune.

  • Accelerator – la motor cald, trebuie să funcționeze lin și să răspundă prompt. Dacă motorul „tușește” înainte de creșterea turației, există o problemă.

  • Sunetul motorului – orice motor produce un sunet, însă fiți atenți la zgomote de lovituri, bătăi sau tors. Aceste sunete indică o problemă și motocicleta nu trebuie cumpărată, deoarece repararea motorului este dificilă și costisitoare.

kak da si izberem motor vtora upotreba

Schimbătoare de viteze
Aceasta se verifică cel mai bine în timpul unei probe de drum, așadar solicitați un test drive pentru a vă asigura că totul este în regulă. Dacă proprietarul sau dealerul nu vă permite acest lucru, cel mai probabil au ceva de ascuns, iar semnalul de alarmă din mintea dumneavoastră ar trebui să se aprindă, deoarece este posibil să existe probleme cu schimbătoarele de viteze.

Ambreiaj
Asigurați-vă că este reglat corect. Verificarea ambreiajului se face cel mai bine atunci când motocicleta este în mișcare.

Sistemul de evacuare
Inspectați pentru eventuale deteriorări fizice, cum ar fi crăpături sau „bule de rugină”.


Ghidon, comenzi, întrerupătoare

Mânere și oglinzi
Mânerele trebuie să fie drepte și în stare bună, iar oglinzile să fie intacte și fixate corespunzător.

Manete
Acestea trebuie să fie reglate corect. Verificați capetele pentru zgârieturi; dacă există astfel de semne, este un indiciu că motocicleta a fost posibil căzută.

Întrerupătoare și cabluri
Verificați dacă întrerupătoarele funcționează corect. Inspectați cablurile urmărindu-le întreg traseul.


Anvelope, lanțuri, rulmenți, roți

Anvelope
Anvelopele trebuie să aibă suficient profil și să nu prezinte uzură neuniformă. Dacă motocicleta a fost folosită zilnic pe străzi și autostrăzi, uzura va fi mai pronunțată în mijlocul profilului. Dacă a fost utilizată pentru curse, uzura se va vedea mai mult pe margini.

Roți
Verificați roțile rotindu-le. Observați dacă prezintă îndoituri sau dacă se simt oscilații în timpul rotirii. În acest caz, roțile trebuie reparate sau înlocuite.

Rulmenți ai roților
De regulă, rulmenții nu creează probleme majore, cu excepția cazului în care motocicleta a parcurs mulți kilometri. Verificați și aceștia pentru a vă asigura că roțile se rotesc lin și fără joc.

Lanț și pinion
Verificați starea lanțului de transmisie și a pinionului. Lanțul trebuie să fie tensionat corect și bine uns, iar dinții pinionului să nu prezinte uzură sau deteriorări evidente.


Frâne și lichid de frână

Lichid de frână
Verificați nivelul lichidului de frână. Cu motorul pornit, trageți și eliberați frâna față, observând nivelul lichidului. Acesta trebuie să crească rapid după ce frâna este eliberată.

Frâne
Frânele nu trebuie să „pulseze”. Acesta este un semn al discurilor uzate. Frânele trebuie să funcționeze lin și uniform.


Suspensie față și spate

Suspensie față
Cel mai simplu test este să vă așezați pe motocicletă, să apăsați frâna și să începeți să mișcați motocicleta. Dacă mișcarea este lină și nu apar zgomote neplăcute, totul este în regulă.

Suspensie spate
Rugați un prieten să țină motocicleta astfel încât roata spate să fie ridicată de la sol, iar dumneavoastră să o mișcați. Dacă auziți zgomote sau simțiți joc, situația nu este bună.


Semnalizare luminoasă și sonoră

Faruri scurte/lungi, stopuri, semnalizatoare
Verificați cu atenție funcționarea farurilor scurte și lungi. Apăsați ușor frâna față și cea spate pentru a verifica dacă stopurile reacționează corespunzător. Testați și semnalizatoarele de avarie, iar la final încercați claxonul.


Există riscuri la achiziționarea unei motociclete second-hand?

kak da si izberem motor vtora upotreba

Desigur că un astfel de risc există. La urma urmei, nu cumpărați motocicleta dintr-un magazin nou, ci una second-hand. Oricât de atent ați fi în efectuarea verificărilor înainte de achiziție, există întotdeauna posibilitatea să nu observați un defect sau ca acesta să fie atât de bine ascuns de către proprietar sau dealer încât să nu-l puteți depista mult timp după ce ați cumpărat motocicleta.

De aceea, înainte de a cumpăra motocicleta trebuie să fiți foarte precauți, iar dacă ceva nu vă convine, să renunțați la tranzacție și să continuați căutările. Dacă defectul este minor și considerați că puteți efectua cu ușurință reparația, negociați cu proprietarul sau dealerul pentru o reducere a prețului.

Și, vorbind despre preț...

Înainte de a plăti suma cerută de proprietar, gândiți-vă bine dacă vă convine. Verificați în prealabil prețurile la care se comercializează modelul/marca și anul de fabricație al motocicletei alese, numărul de kilometri parcurși, cât costă o motocicletă nouă și acordați o atenție deosebită prețurilor pieselor de schimb.

După aceasta, tot ce vă rămâne de făcut este să negociați prețul și să încercați să-l reduceți până la suma care vă convine.

Comentarii

Vă rugăm să intrați sau să vă înregistrați pentru a comenta