0
icoana motocicletei Garaj
30 DE ZILE drept de retur SAU SCHIMB

30 DE ZILE drept de retur
SAU SCHIMB

Livrare gratuita peste 300 de lei

Livrare gratuita
peste 300 de lei

Plata la livrare cu optiune de verificare

Plata la livrare
cu optiune de verificare

Trimitem pana la 24 de ore produsele care sunt pe stoc

Trimitem pana la 24 de ore
produsele care sunt pe stoc

Cum se încarcă o baterie fără întreținere (neîntreținută)?

OT LINSON MOTO

akomulator

Акумулаторът е важен доставчик на енергия за нашия мотоциклет. Той се захранва от поток заряд от алтернатора. Правилната грижа за нашия

Acumulatorul neîntreținut nu necesită verificări periodice, spre deosebire de acumulatoarele întreținute, care au nevoie de o întreținere regulată. Cu alte cuvinte, producătorul nu ne-a oferit posibilitatea de a regla nivelul acidului/apei din baterie.

Aceste acumulatori (numiți și „maintenance free”) nu necesită verificare pe durata garanției, de unde și denumirea lor. Din acest motiv, aceste baterii se vând cu capacele sigilate și nu au indicator pentru nivelul electrolitului, sau, dacă unele mărci au un indicator, acesta indică prin culoare gradul de încărcare și uzură a acumulatorului.

Spre deosebire de acumulatoarele întreținute, la care capacele celulelor pot fi desfăcute pentru a verifica starea și nivelul electrolitului, la acumulatoarele neîntreținute sărim peste acest pas și trecem direct la încărcare.

Avantaje și dezavantaje ale acumulatoarelor întreținute

Acumulatorii neîntreținuți au avantajele și dezavantajele lor. Primul avantaj este că, fiind sigilați ermetic, riscul de scurgere a electrolitului este redus. În procesul de exploatare a unui acumulator tip capsulat, nu este nevoie să facem niciun efort de întreținere. Trebuie doar să îl încărcăm când este necesar.

De asemenea, acumulatoarele neîntreținute pot funcționa în orice poziție, fără riscul scurgerii lichidului în afara carcasei.

Unele modele de acumulatori au un capac comun care poate fi îndepărtat și reinstalat fără probleme. Astfel, putem afla nivelul de lichid stabilit din fabrică. Unele reguli de exploatare pentru acumulatorii „uscați” sunt similare cu cele ale acumulatorilor standard. Prin urmare, monitorizarea densității și nivelului electrolitului în fiecare lună poate prelungi durata de viață a acestora de două sau chiar trei ori.

akomulator

În majoritatea versiunilor există un indicator care utilizează un cod de culori: culoarea verde indică un acumulator funcțional și încărcat, culoarea albă semnalează o problemă și necesitatea înlocuirii, iar negrul indică o stare normală, dar fără încărcare.

Unul dintre dezavantajele acumulatorilor neîntreținuți este că nu se poate interveni asupra funcționării bateriei în niciun fel, deoarece aceasta este sigilată din fabrică. Nu putem verifica densitatea electrolitului, nu putem verifica sulfatizarea și nici nu putem adăuga apă.

Nu este recomandat să încercăm să deschidem acest tip de acumulator capsulat. Un alt dezavantaj este faptul că, de obicei, prețul lor este cu aproximativ 20% mai mare decât al acumulatorilor întreținuți.

În majoritatea versiunilor există un indicator care arată prin cod de culori: verde pentru acumulator funcțional și încărcat, alb pentru probleme și necesitatea înlocuirii, iar negru pentru stare normală, dar fără încărcare. Unele mărci de acumulatori au un preț mai ridicat, care este pe deplin justificat.

akomulator

 

 akomulator

Acumulatorii neîntreținuți pot fi întâlniți și sub denumirea de „acumulatori uscați”. Aceștia se diferențiază și prin design față de cei întreținuți. Capacului acumulatorului neîntreținut îi este caracteristică o suprafață netedă și simplă, pe care există câteva orificii mici pentru evacuarea gazelor.

Acumulatorii întreținuți au capace care pot fi desfăcute. Celulele acestora sunt tratate cu argint sau calciu. Această tehnologie contribuie la reducerea sulfatizării și la o nevoie foarte mică de apă. Din acest motiv, această tehnologie de fabricație impune sigilarea celulelor acumulatorilor neîntreținuți.

Este important de menționat că o etanșare sau o fabricație deficitară a acumulatorului conduce la scăderea nivelului de apă. În ciuda acestui fapt, acumulatorii neîntreținuți pot rezista până la 5 ani sau chiar mai mult.

Încărcarea acumulatorului neîntreținut

akomulator

Încărcătoarele pentru acumulatori variază ca performanță și proveniență, însă principiul lor de funcționare este același. La acumulatorii de tip neîntreținut, autodescărcarea este redusă la 1% pe lună.

Faptul că au capace lipite face imposibilă completarea cu apă. Aceasta este și motivul pentru care aceste acumulatori trebuie protejați împotriva supraîncărcării. Ei nu trebuie încărcați cu încărcătoare care nu au limitator de tensiune. Unele modele au un capac comun, care poate fi îndepărtat fără probleme.

La o motocicletă funcțională, funcția de reîncărcare este realizată de alternator. Dacă acesta nu funcționează corespunzător, bateria se va descărca după câteva ore de mers. Aceeași problemă apare și atunci când există defecțiuni în circuitul electric.

Acest fapt duce la consum de energie în timpul staționării, adică apar scurgeri. Problema va fi observată dacă motocicleta nu este utilizată câteva zile, iar în unele cazuri chiar săptămâni.

În urma unei descărcări profunde apare și necesitatea folosirii unui încărcător pentru acumulator. Totuși, acest lucru poate cauza anumite probleme, inutile, precum și deteriorarea bateriei. De aceea este recomandat ca fiecare motociclist să aibă la îndemână un încărcător.

akomulator

Pe piață găsim o gamă largă și diversificată de încărcătoare pentru baterii. Se vând diferite modele, care variază ca putere, preț și calitate a fabricației.

Se recomandă ca încărcarea să se efectueze doar cu modele de încărcătoare din cel puțin segmentul mediu de preț, echipate cu protecții suplimentare și cu opțiunea de oprire automată în caz de problemă sau când încărcarea a ajuns la nivelul necesar.

În principiu, încărcarea unei baterii fără întreținere nu este un proces foarte complicat. Sunt importante atenția, respectarea instrucțiunilor date și luarea măsurilor de siguranță, desigur.

Dacă nu aveți abilitățile și uneltele necesare pentru a efectua încărcarea singur, este recomandat să apelați la un service, pentru a evita eventuale probleme în viitor și pentru a vă asigura că reparația va fi făcută corect.

Din fericire, există o metodă simplă prin care putem încărca singuri bateria.

Pașii pentru încărcarea bateriei:

akomulator

Pasul 1

Îndepărtăm șaua motocicletei și scoatem bateria din aparat. Apoi o transportăm într-o încăpere încălzită, dacă efectuăm încărcarea iarna.


Pasul 2

Încăperea în care se va efectua lucrarea trebuie să fie aerisită și departe de copii. Nu trebuie folosită pentru muncă sau dormit, deoarece în timpul procesului de încărcare se degajă un gaz periculos, hidrogen, care este inflamabil. Dacă bateria este cu întreținere, trebuie să desfășurăm capacele pentru controlul electrolitului.

La bateria fără întreținere, mai întâi deconectăm cablul negativ, apoi pe cel pozitiv. Nu se recomandă folosirea unui încărcător cu amperaj mare. Folosiți doar încărcătoare destinate motocicletelor. Încărcătoarele auto pot încărca mai rapid, însă curentul lor este prea puternic pentru bateria relativ mică a motocicletei.


Pasul 3

Acum este momentul potrivit să completăm cu apă distilată în celulele bateriei, dacă este necesar. Conectăm corect încărcătorul la baterie.

Este important ca acesta să aibă aceeași tensiune ca bateria motocicletei. Încărcăm între 8 și 12 ore. Desigur, întotdeauna respectăm instrucțiunile producătorului original.


Pasul 4

Înainte de a conecta încărcătorul la rețeaua electrică, este bine să ne asigurăm că este conectat corect.

Menționăm aici că, la alegerea bateriei, este important ca specificațiile acesteia să corespundă recomandărilor producătorului motocicletei în ceea ce privește modelul, tensiunea etc. De asemenea, bateria trebuie să fie de dimensiunea potrivită, iar terminalele și orificiile să fie în poziția corectă.


Pasul 5

Turnăm acid în baterie. Putem folosi o sticlă specială pentru acid pentru baterii și turnăm până la nivelul maxim al bateriei standard. Trebuie să așezăm bateria pe o suprafață rezistentă la coroziune.

Este normal ca în timpul umplerii să iasă vapori din baterie. Toate tipurile de baterii sunt activate din fabrică (adică sunt preîncărcate). Cu toate acestea, este necesar să conectăm bateria la un încărcător pentru a o încărca corespunzător.

akomulator

Se recomandă să monitorizăm alternatorul (cât încarcă), pentru a evita o scădere bruscă a nivelului de încărcare. Nu este bine să lăsăm bateria prea mult timp nesupravegheată, deoarece supraîncărcarea produce vapori de hidrogen sulfurat, care sunt dăunători pentru noi. Procesul trebuie să fie sub supraveghere permanentă.

După ce terminăm încărcarea bateriei, dispozitivul de încărcare se deconectează mai întâi de la rețea. La deconectarea încărcătorului de la baterie, întâi demontăm contactul negativ. Dacă există capace, le înșurubăm.

Înainte de a monta bateria, curățăm orice acid vărsat. Cu acest pas, încărcarea bateriei poate fi considerată finalizată.

akomulator

După montarea bateriei, o curățăm bine. Mai întâi conectăm cablul pozitiv, apoi cel negativ. Avem grijă să nu inversăm terminalele, deoarece acest lucru poate deteriora bateria, generatorul motocicletei și sistemul electric. Ungem terminalele bateriei cu o vaselină specială pentru borne de acumulatori.

Se recomandă ca o dată pe an să demontăm bateria de pe motocicletă și să o încărcăm suplimentar, chiar și în cazul în care funcționează fără probleme. Acest lucru va contribui la îmbunătățirea consistenței electrolitului.

Se întâmplă ca apa din baterie să se separe de acid și să înghețe la temperaturi negative. Acest lucru duce, la rândul său, la deformarea structurii plăcilor.

Trebuie evitată fisurarea și întreruperea celulelor. Nu trebuie să așteptăm primele geruri să ne ia prin surprindere. Este bine să alocăm câteva ore pentru pregătire la sfârșitul sezonului de toamnă.

Comentarii

Vă rugăm să intrați sau să vă înregistrați pentru a comenta