0
icoana motocicletei Garaj
30 DE ZILE drept de retur SAU SCHIMB

30 DE ZILE drept de retur
SAU SCHIMB

Livrare gratuita peste 300 de lei

Livrare gratuita
peste 300 de lei

Plata la livrare cu optiune de verificare

Plata la livrare
cu optiune de verificare

Trimitem pana la 24 de ore produsele care sunt pe stoc

Trimitem pana la 24 de ore
produsele care sunt pe stoc

Ce cască de motocicletă să alegem?

OT LINSON MOTO

kakva kaska da izberete 1

Indiferent cât timp intenționăm să petrecem pe motocicletă, nu trebuie să uităm casca de protecție, deoarece rolul său principal este să ne salveze viața. Fără îndoială, casca pentru motocicletă este cea mai importantă parte a echipamentului moto. Funcția sa principală este să protejeze această parte atât de prețioasă a corpului nostru – capul.

Surprinzător, casca pentru motocicletă nu este o invenție recentă – are rădăcini istorice. Încă din cele mai vechi timpuri, rolul căștii a fost să protejeze capul de traumatisme.

Proto-casca este coiful de protecție militar. În antichitate, războinicii confecționau diverse tipuri de coifuri pentru protecție împotriva rănilor, iar coiful poate fi considerat prototipul căștii moderne. În ciuda tuturor adaosurilor tehnologice și accesoriilor la căștile moderne, rolul lor rămâne același – să ne protejeze capul de accidentări și să ne asigure confort, protejându-ne de influențele mediului înconjurător în timp ce conducem.

Scurtă istorie a căștii de motocicletă

Originea căștilor pentru motocicletă datează de acum aproximativ 70 de ani. Anii ’50 ai secolului trecut marchează începutul apariției primului brevet pentru construcția unei căști, pe baza căruia au început ulterior să se confecționeze căștile moderne.

Primul echipament de protecție pentru motocicliști a fost creat de dr. Hugh Cairns, care a realizat o cercetare asupra a 2279 de cazuri de decese ale motocicliștilor, cu scopul de a dezvolta un echipament de protecție pentru motociclete. El s-a dedicat acestei activități după ce a fost martor la moartea fostului colonel britanic Lawrence al Arabiei.

Colonelul a murit în 1935 în timp ce conducea motocicleta fără cască pe un drum de pământ în Dorset, încercând să evite doi copii pe biciclete. Deși era un motociclist experimentat, Lawrence a pierdut controlul asupra motocicletei într-o curbă și și-a lovit capul. Astfel, datorită cercetărilor neurochirurgului Cairns, au apărut primele căști de motocicletă.

Purtarea căștii de protecție a devenit obligatorie în Australia în 1961. Această țară este cunoscută pentru atenția acordată siguranței conducătorilor de motociclete. Un fapt interesant este că standardul AS/NZS 1698:2006, australian și neozeelandez, este considerat unul dintre cele mai stricte standarde de calitate pentru căști.

În 1967, o lege a impus purtarea căștii pentru motocicliști în URSS, iar în alte țări a început să se implementeze această regulă, pe fondul creșterii numărului de motociclete și, implicit, a vitezelor, ceea ce a dus la o creștere a accidentelor rutiere. 80% din decesele în accidente de motocicletă se datorează traumelor craniene, ceea ce reprezintă un motiv întemeiat să purtăm casca de fiecare dată când suntem pe motocicletă. De asemenea, 19% din decesele rutiere sunt motocicliști.

kakva kaska da izberete 2

 

Sfaturi pentru alegerea căștii de motocicletă

Deoarece majoritatea dintre noi nu intenționează să cumpere o cască nouă în fiecare lună, este bine să facem o alegere rațională, ținând cont de toți factorii importanți precum rezistența, marca, certificatele, confortul și designul preferat. O persoană se poate confunda foarte ușor în diversitatea modelelor și mărcilor de căști.

Unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să le facem atunci când alegem o cască este să determinăm dimensiunea exactă a capului nostru. Este recomandat să măsurăm circumferința capului înainte să mergem în magazin pentru căști.

Recomandăm ca casca să fie probată înainte de a fi cumpărată, deoarece fiecare cască are o formă diferită pentru o potrivire mai bună. Există trei forme diferite ale capului: alungită, medie și ovală. Este bine să determinăm forma exactă a capului nostru pentru a alege mărimea potrivită a căștii.

Casca nu trebuie să fie nici prea strâmtă, nici prea largă și trebuie să se potrivească bine pe capul nostru. Trebuie să ținem cont că căștile se mai lărgesc puțin după o scurtă utilizare. Atunci când încercăm să ne dăm jos casca, aceasta nu trebuie să iasă ușor, iar atunci când ne mișcăm capul, casca nu trebuie să se deplaseze.

După ce dăm jos casca, dacă rămân urme roșii pe piele, atunci casca este prea strâmtă pentru noi. De asemenea, casca nu trebuie să ne obstrucționeze câmpul vizual în timpul conducerii.


Mărci de căști

Cei mai populari producători mondiali de căști pentru motociclete sunt:

SHOEI, NITRO, ONEAL, AGV, A-PRO, ARAI, SHUBERTH, NOLAN, BELL, SHARK și alții.

Un alt factor important de luat în considerare este dacă casca respectă standardele europene de calitate. Testele de calitate prin care trec căștile au scopul verificării nivelului de protecție pe care îl oferă. Alte criterii sunt confortul și câmpul vizual periferic bun.


Standardele de calitate pentru căștile de motocicletă:

  • DOT – certificat pentru nivel minim de calitate în SUA

  • ECE22.05 – certificat pentru nivel minim de calitate în Uniunea Europeană

  • ACU GOLD (GOLD STANDARD) – certificat care atestă că casca este potrivită pentru competiții (valabil în Marea Britanie)


În ceea ce privește prețul, acesta trebuie, bineînțeles, să corespundă bugetului nostru, mai ales dacă cumpărăm prima cască. După ce acumulăm experiență și înțelegem care cască se potrivește stilului nostru de condus, putem achiziționa o cască mai scumpă.

Totuși, nu trebuie să facem compromisuri privind calitatea. Ca motociclist începător, nu este necesar să investim într-o cască scumpă. Prețul nu este întotdeauna singurul factor care determină calitatea căștii.


Materiale principale pentru fabricarea căștilor

  • Policarbonat – mai grele și mai mari comparativ cu celelalte materiale. Este un material cu buget mai redus.

  • Fibra de sticlă – mai rezistente și mai ușoare față de căștile din policarbonat. Material mai fragil (există riscul de fisurare, ceea ce nu este un dezavantaj, deoarece absoarbe mai bine forța impactului).

  • Carbon (fibre de carbon) – cu 20% mai ușoare decât căștile din fibră de sticlă.

Este important de menționat că, cu materialele moderne, toate cele trei tipuri de căști sunt suficient de rezistente pentru a vă proteja. Doar că la modelele din policarbonat se folosește mai mult material, ceea ce crește greutatea căștii.


Tipuri de căști

  • Full face

kakva kaska da izberete 4

Acest tip de cască este considerat unul dintre cele mai sigure. Fără îndoială, acoperirea tuturor punctelor vulnerabile ale întregii capete garantează o protecție solidă în caz de impact. Acest tip de căști oferă cea mai bună izolație fonică. Aceste caracteristici o fac o cască preferată pentru majoritatea tipurilor de motociclete, fiind aleasă atât de sportivi, cât și de pasionații de motociclism.

Poate singurele sale dezavantaje sunt greutatea mai mare comparativ cu căștile OPEN FACE / SCUTER și faptul că poate să nu fie alegerea potrivită pentru zilele foarte călduroase. 

  • nivel ridicat de protecție

  • izolație fonică bună

  • aerodinamică bună

  • incomodă pentru condusul în oraș

  • mai grea comparativ cu căștile SCUTER

 

 

Modulară (flip up)kakva kaska da izberete 5

 

Acest tip de cască este potrivit pentru persoanele care caută un echilibru între confort și practicitate și reprezintă o combinație între full face și open face. Cu „barbia” care se ridică în sus, această cască oferă multifuncționalitate. Dezavantajele sale sunt că este mai grea decât alte tipuri de căști, oferă o izolație fonică redusă, iar prezența unei părți mobile scade nivelul de protecție.

  • nivel ridicat de protecție

  • se deschide

  • aerodinamică bună

  • mai grea în comparație cu căștile full face

  • mai puțin izolatoare fonic în comparație cu căștile full face

 

Dual sport / Cască Enduro

Acest tip de cască este conceput pentru a combina caracteristicile unei căști off-road cu cele ale unei căști full face, fiind potrivită atât pentru trasee de teren, cât și pentru utilizarea pe stradă. Are o vizieră mare și un cozoroc proeminent care protejează împotriva soarelui și a noroiului. Aceste căști sunt ușoare, ventilate și oferă o bună protecție, însă nivelul de izolare fonică este mai redus comparativ cu căștile full face clasice.

Avantaje:

  • ușoară și bine ventilată

  • protecție bună pentru teren accidentat

  • cozoroc pentru protecție împotriva soarelui și noroiului

Dezavantaje:

  • mai puțină izolație fonică

  • mai puțin confortabilă pentru utilizare exclusiv urbană

 

kakva kaska da izberete 6

 

Această cască are o vizieră mobilă și seamănă foarte mult cu casca de motocross. Combină calitățile căștii de motocross cu cele ale căștii de pistă. Din acest motiv, este preferată pentru condus combinat. Există modele cu ochelari de soare integrați.

Este o alegere potrivită pentru enduro, motociclete turistice și de motocross, precum și pentru trasee pe diferite tipuri de teren.

  • nivel ridicat de protecție

  • ventilație bună

  • aerodinamică mai slabă comparativ cu căștile full face

  • mai zgomotoasă în comparație cu căștile full face

 

Cască de motocross

Această cască este special concepută pentru motocross și oferă protecție maximă în condiții off-road. Are o formă robustă, cu vizieră mare pentru protecție împotriva noroiului și a soarelui, și un sistem de ventilație avansat pentru a menține confortul în timpul activității intense.

Este ideală pentru riderii care practică motocross sau alte sporturi off-road unde este nevoie de protecție sporită și confort pe teren accidentat.

  • protecție ridicată pentru teren accidentat

  • ventilație eficientă

  • design rezistent și durabil

  • mai voluminoasă comparativ cu alte tipuri de căști

  • mai puțin aerodinamică pentru utilizarea pe șosea

 

kakva kaska da izberete 7

 

Viziera este destinată să protejeze fața motociclistului de eventuale stropi de noroi, iar „maxilarul” alungit din partea inferioară permite o respirație mai bună și oferă o protecție sporită. Căștile de motocross sunt de obicei fără vizieră, la care pot fi adăugate ochelari speciali de protecție pentru motocross.

Este o alegere excelentă pentru off-road și pentru mersul în zone montane datorită ventilației foarte bune, însă nu este potrivită pentru condus pe șosea, deoarece nu oferă o izolație fonică bună, iar forma sa nu este aerodinamică.

  • nivel ridicat de protecție

  • ventilație bună

  • aerodinamicitate mai slabă comparativ cu căștile full face

  • mai zgomotoasă comparativ cu căștile full face

 

Open face

 

 

kakva kaska da izberete 8

 

Căștile OPENFACE sunt o alegere bună pentru toate modelele de motociclete urbane și clasice. Ele seamănă cu căștile full face, dar le lipsește partea de maxilar. Celelalte elemente ale căștii sunt similare cu cele ale căștii închise. Pe lângă faptul că oferă o protecție decentă pentru cap, casca asigură o vizibilitate bună. Unele modele au sistem DVS (ochelari de soare integrați). Dezavantajul acesteia este că nu oferă protecție în zona vulnerabilă a bărbiei motociclistului. Este recomandată pentru condusul urban.

  • Ușoară

  • Confortabilă pentru condiții urbane

  • Protecție redusă în zona maxilarului

  • Mai zgomotoasă comparativ cu căștile FULL FACE

Half face helmet 

kakva kaska da izberete 9

 

Această cască este destinată motocicliștilor care nu doresc ca fața să le fie complet acoperită și fără ventilație. Avantajele acestei căști sunt prețul redus și greutatea redusă. Este o alegere preferată în special pentru motocicletele retro. Modelul acoperă doar partea superioară a capului, lăsând aproape întreaga față neprotejată. Nu este recomandată pentru începători, pentru condus în afara orașului sau la viteze mari.

 

  • Greutate redusă

  • Confortabilă pentru condus urban

  • Protecție foarte scăzută

Comentarii

Vă rugăm să intrați sau să vă înregistrați pentru a comenta