0
icoana motocicletei Garaj
30 DE ZILE drept de retur SAU SCHIMB

30 DE ZILE drept de retur
SAU SCHIMB

Livrare gratuita peste 300 de lei

Livrare gratuita
peste 300 de lei

Plata la livrare cu optiune de verificare

Plata la livrare
cu optiune de verificare

Trimitem pana la 24 de ore produsele care sunt pe stoc

Trimitem pana la 24 de ore
produsele care sunt pe stoc

Motocicleta Suzuki

OT LINSON MOTO

Suzuki poate să nu fie cea mai bună alegere când vine vorba de automobile, dar cu siguranță ocupă unul dintre primele locuri când vine vorba de alegerea vehiculelor cu două roți.

Моторите Suzuki

Motocicletele Suzuki – apreciate, iubite și de încredere

Motocicletele Suzuki sunt îndrăgite, apreciate și de încredere. Suntem convinși că și dumneavoastră, chiar dacă nu sunteți un fan înrăit al mărcii, ați visat cel puțin o dată să dețineți un model produs în fabricile acestui brand renumit.

Cum a început totul?

Povestea Suzuki începe într-un mic sat japonez numit Hamamatsu. Acolo, în anul 1909, tânărul ambițios Michio Suzuki a decis să înființeze o companie specializată în producția de mașini de țesut (războaie de țesut). Inițial, compania a fost numită Suzuki Loom Company, dar în 1920 a fost reorganizată și redenumită Suzuki Loom Manufacturing Co.

Fabrica a avut un succes remarcabil, iar Michio Suzuki a fost recompensat de guvernul japonez pentru că a creat mașini de țesut care depășeau tehnic mașinile britanice și olandeze, considerate până atunci cele mai bune din lume.

Extinderea afacerii

În ciuda succeselor în domeniul mașinilor de țesut, Suzuki a decis că trebuie să se dezvolte și în alte domenii pentru a-și extinde piețele.

Astfel, compania Suzuki Loom Manufacturing Co. a luat decizia de a începe dezvoltarea și producția de automobile. În 1939 au fost create câteva prototipuri de mașini compacte, echipate cu motoare inovatoare pentru acea vreme: motoare cu 4 cilindri, 4 timpi, răcite cu apă, cu o putere de 13 CP și o capacitate cilindrică sub 800 cmc.

Impactul celui de-al Doilea Război Mondial

Din păcate, tocmai în această perioadă a început al Doilea Război Mondial, iar guvernul japonez a emis o directivă prin care automobilele erau considerate un „lux inutil” în timpul războiului, interzicând practic producția acestora. Această interdicție a împiedicat Suzuki să lanseze prototipurile în producție și vânzare.

În timpul războiului, fabrica Suzuki, ca toate celelalte fabrici din Japonia, și-a reorientat producția pentru nevoile armatei japoneze.

Revenirea după război

După încheierea războiului, Michio Suzuki a reluat producția de mașini de țesut. Această decizie a fost foarte inspirată și profitabilă, deoarece autoritățile de ocupație au permis importul de bumbac în Japonia, iar comenzile către compania Suzuki din partea producătorilor japonezi de textile au crescut considerabil. Astfel, în câțiva ani, afacerea a crescut semnificativ, iar compania s-a impus ca unul dintre cei mai de succes producători de mașini de țesut.

Schimbarea direcției către motociclete

În momentul în care Suzuki Loom Manufacturing Co. era în plină ascensiune, piața bumbacului s-a prăbușit, iar Suzuki a fost nevoit să caute o alternativă.

Decizia luată în 1951 de Michio Suzuki a fost una deosebit de importantă, marcând începutul producției de motociclete Suzuki.

În mai puțin de un an, Michio a creat și a lansat pe piață primul model de motocicletă Suzuki – PowerFree.

Primul model și succesul său

Ca multe dintre vehiculele cu două roți de după război, motocicleta Suzuki nu era ceva extraordinar: era o bicicletă obișnuită echipată cu un motor în doi timpi de 36 cmc. Ce o făcea însă diferită de toate celelalte era că avea și pedale, astfel încât riderul putea folosi vehiculul fie ca motocicletă, fie ca bicicletă, folosind pedalele pentru a sprijini funcționarea motorului.

Modelul s-a dovedit atât de de succes încât guvernul japonez a acordat companiei Suzuki o subvenție financiară pentru a continua dezvoltarea motocicletelor.

Extinderea și performanțele în competiții

Japonicii nu au stat degeaba și, în 1953, au lansat încă un model de motocicletă – DiamondFree cu motor în doi timpi de 60 cmc, care a câștigat competiția Fuji Hill Climb. De atunci, motocicletele Suzuki au înregistrat numeroase victorii în competițiile sportive, continuând să fie un nume de referință în motorsport.

Моторите Suzuki

În anul următor, 1954, compania lui Michio Suzuki producea deja 6000 de motociclete pe lună și dădea semne clare că va deveni unul dintre principalii producători de motociclete.

În același an, compania își schimbă denumirea în Suzuki Motor Corporation, iar din fabricile sale iese prima motocicletă „adevărată” cu marca Suzuki.

Modelul Colleda CO era echipat cu un motor monocilindric pe patru timpi, de 90 cmc, care a fost imediat apreciat de consumatori. Acest succes a motivat echipa Suzuki, iar în 1955 a fost lansată o nouă versiune, Colleda COX de 125 cmc, urmată la scurt timp de modelul în doi timpi Colleda ST.

Deși modelele Suzuki s-au bucurat de succes, produsele lor nu au reușit să domine piața internă, unde marci precum HONDA, TOYOTA și NISSAN erau bine consolidate. Drept urmare, compania a luat o decizie importantă și corectă: extinderea pe piețele externe.

Astfel, în 1965, pe piață a apărut modelul T20 al motocicletelor Suzuki.

Acest model a fost dezvoltat ca fiind „cea mai rapidă motocicletă de 250 cmc din lume” și a fost orientat în special către piața americană. T20 dispunea de un cadru dublu din oțel tubular și un motor în doi timpi tip Twin. Acest vehicul cu două roți a fost și primul model de motocicletă echipat cu o cutie de viteze cu 6 trepte.

Până la sfârșitul anilor ’60, japonezii au lansat un alt model de succes, T500. Motocicleta era dotată cu un motor răcit cu aer, paralel bicilindric, de 500 cmc, cu o putere de 47 CP la 6.500 rpm, iar viteza maximă a modelului era de 180 km/h.

Imediat după lansare, T500 a devenit unul dintre cele mai de succes modele Suzuki create până atunci.

În anii ’70, popularitatea Suzuki a continuat să crească, iar compania s-a impus ca unul dintre cei mai de succes și apreciați producători de motociclete din lume.

Între 1970 și 1980, Suzuki Motor Corporation a lansat câteva dintre cele mai emblematice modele, printre care:

  • GT750 („Bizonul de apă”)

  • TM400 (dezvoltat ca motocicletă de motocross)

  • Hustler 400 (motocicletă de drum)

  • RE-5 (prima motocicletă japoneză cu motor rotativ)

  • RM125

  • GS750

  • GS1000E

  • GS1000S

În deceniul următor, Suzuki și-a continuat ascensiunea, lansând modele și mai puternice, inovatoare și înaintea timpului lor.

La începutul anilor ’80, pe piață a apărut legendarul GSX750E.

Modelul era echipat cu o structură Twin Swirl Combustion Chamber (TSCC) și un motor DOHC cu patru supape. Performanțele dinamice ale modelului GSX750E erau de 65 CP la 8.500 rpm, suficient pentru a depăși clar concurența. Pe baza feedback-ului primit de la motocicletele de Grand Prix, motorul a fost dotat cu un sistem suplimentar ANDF la furcile frontale, care a crescut stabilitatea la frânare la viteze mari.

În 1981, Suzuki a lansat unul dintre cele mai de succes modele ale sale – GSX1100S Katana.

Modelul, proiectat de designerul german Hans Muth, a captat atenția motocicliștilor încă de la lansare. Katana îmbină liniile ascuțite ale sabiei japoneze Katana cu curbele fluide și elegante ale mătăsii japoneze. Designul său este atât de impresionant, încât și astăzi rar găsești o astfel de combinație perfectă de rafinament și eleganță.

Моторите Suzuki

Inovațiile au urmat una după alta, iar timpul nu ne permite să prezentăm toate modelele care au ieșit din fabricile Suzuki în anii '80, dar nu putem să nu menționăm câteva dintre cele mai de succes modele precum GSX-R750, GSX-R1100 și XN85.

GSX-R750
Modelul GSX-R750 a fost lansat în 1985 și a cucerit imediat pasionații sporturilor cu motociclete. Este un model extrem de ușor, cântărind doar 179 kg. Montat pe un cadru dublu din aluminiu numit MR-ALBOX, este echipat cu un motor DOHC cu 4 cilindri și folosește un sistem avansat de răcire SACS (dezvoltat de Suzuki). Datorită acestor caracteristici tehnice și a tuning-ului realizat de Yoshimura, GSX-R750 este unul dintre cele mai de succes modele Suzuki, vândut atât pe piața internă, cât și pe cea externă.

GSX-R1100
Lansat în 1986, GSX-R1100 a fost imediat numit „Mașina Monstru”. Modelul poate atinge o viteză impresionantă de 265 km/h. Este echipat cu sistemul de răcire Suzuki Advanced Cooling System (SACS), iar motorul produce o putere remarcabilă de 130 CP. Cu un raport putere-greutate excelent, GSX-R1100 poate parcurge un sfert de milă în doar 10,3 secunde. Este primul model de motocicletă sport din lume care putea fi condus legal și pe drumurile publice.

XN85
Motorul modelului XN85 este bazat pe cel al GS650G și dispune de un turbocompresor. Denumirea „85” indică puterea de ieșire de 85 CP și subliniază faptul că este un model turbo. XN85 este un model inovator și de succes al Suzuki, dotat nu doar cu turbo, ci și cu injecție electronică a combustibilului, mecanism de reglare la distanță a încărcăturii suspensiei spate și sistem de răcire cu ulei.

Anii '90 au adus lansarea unui alt model emblematic Suzuki – DR-Big.

Cu o capacitate cilindrică de 779 cmc, răcire aer SACS și motor în patru timpi cu 4 supape SOHC, DR-Big a fost unul dintre cele mai puternice motoare off-road ale vremii. Modelul include tehnologii inovatoare, precum arbori de echilibrare dubli, iar rezervorul mare și aripa frontală neconvențională îi conferă un aspect distinctiv.

În 1997 a fost lansat primul model sportiv Suzuki cu motor V-Twin – TL1000S. Este considerat unul dintre cele mai frumoase modele Suzuki.

TL1000S este echipat cu un motor DOHC în doi cilindri, răcit cu apă și patru supape. Designul integrat este rezultatul muncii unei echipe de specialiști în motoare, șasiuri, suspensii și electronică. Eforturile comune au transformat TL1000S într-o capodoperă inginerească ce impresionează prin funcționalitate, linii elegante și putere.

În 1999, din fabricile Suzuki au ieșit încă două modele care pot fi considerate printre cele mai importante ale companiei.

SV650/S a câștigat o popularitate uriașă în Europa, combinând puterea, performanța și un design foarte stilat. Modelul se remarcă prin construcția sa inovatoare din aliaje de aluminiu și motorul DOHC în doi cilindri, cu 4 supape, răcit cu aer. Datorită șasiului său rigid și ușor, SV650/S oferă o manevrabilitate excelentă.

Hayabusa 1300, lansat tot în 1999, este cel mai aerodinamic model produs de Suzuki până în acel moment. Cele mai remarcabile caracteristici ale Hayabusa 1300 sunt designul aerodinamic și echilibrul excelent între performanța motorului și manevrabilitate.

Моторите Suzuki

Anii 2000-2010: Continuarea inovațiilor Suzuki

Între 2000 și 2010, Suzuki a continuat să inoveze și să lanseze pe piață o serie de modele de succes, fiecare aducând câte o nouă evoluție.

În 2002, a fost prezentat scuterul inovator Burgman 650, care s-a remarcat printr-un design neobișnuit și un nivel foarte ridicat de confort. Modelul este puternic și echipat cu transmisie continuu variabilă controlată electronic, SECVT. Prin intermediul unui selector montat pe ghidon, riderul poate alege modul de funcționare – manual sau automat.

Anul 2006 a marcat lansarea legendarului cruiser Boulevard Suzuki Intruder M109 1800. Conceput în special pentru piața americană, modelul impresionează prin motorul său robust de 1.462 cmc, care preia sistemul de injecție din familia GSX-R și dezvoltă o putere impresionantă de 67 CP. Suspensia față beneficiază de furci inversate de 46 mm, iar frâna spate este echipată cu un etrier cu două pistoane.

În 2008, Suzuki a lansat vârful de gamă al motocicletelor sale puternice – B-King. Modelul impresionează atât prin designul său agresiv, cât și prin numeroasele tehnologii inovatoare integrate. Motorul de 1.340 cmc generează cea mai ridicată putere din categoria sa. Sistemul S-DMS (Suzuki Drive Mode Selector) permite riderului să selecteze între două moduri diferite de funcționare a motorului, adaptate condițiilor de condus. Suspensia față cu furci radiale și suspensia complet reglabilă pe față și spate asigură performanțe excelente la frânare și stabilitate.

Burgman Fuel-Cell Scooter
Conceput ca un model revoluționar, Burgman Fuel-Cell Scooter a fost prezentat la Salonul de la Tokyo în 2009. Este echipat cu o celulă de combustibil ușoară și compactă, răcită cu aer, și un rezervor de hidrogen integrat în cadrul motocicletei. Electricitatea generată de celula de combustibil alimentează motorul. În 2011, acest model a devenit prima motocicletă din lume propulsată de o astfel de celulă, primind recunoaștere oficială de la WVTA.

Tot în 2011, Suzuki a lansat o nouă versiune a modelului GSX-R600. Noua motocicletă are un cadru complet nou, furcă față Big Piston și etriere de frână Brembo. Motorul a fost optimizat pentru a reduce pierderile mecanice, folosind tehnologii dezvoltate inițial pentru mașinile MotoGP. Puterea este crescută la turații mari, iar cuplul motor s-a îmbunătățit în zona medie și joasă, accelerarea devenind astfel și mai dinamică datorită transmisiei revizuite.

În 2016, Suzuki a extins gama cu 9 modele noi, printre care și modele de top precum:

  • GSX-R1000/R

  • V-Strom 1000/XT

  • V-Strom 650/XT

  • GSX-S750

  • Burgman 400 și altele.

Comentarii

Vă rugăm să intrați sau să vă înregistrați pentru a comenta