0
icoana motocicletei Garaj
30 DE ZILE drept de retur SAU SCHIMB

30 DE ZILE drept de retur
SAU SCHIMB

Livrare gratuita peste 300 de lei

Livrare gratuita
peste 300 de lei

Plata la livrare cu optiune de verificare

Plata la livrare
cu optiune de verificare

Trimitem pana la 24 de ore produsele care sunt pe stoc

Trimitem pana la 24 de ore
produsele care sunt pe stoc

Motocicleta Aprilia

OT LINSON MOTO

Aprilia este o companie italiană de motociclete, cunoscută la nivel mondial. Cu toate acestea, pentru a ajunge la popularitatea de care se bucură astăzi, Aprilia a parcurs un drum lung și plin de provocări.

Моторите Aprilia

Compania a luat ființă imediat după cel de-al Doilea Război Mondial, în orașul italian Noale (provincia Veneția). Fondatorul său, Cavaliere Alberto Beggio, nu intenționa deloc să producă motociclete. Alberto a înființat compania pentru a fabrica biciclete și s-a descurcat foarte bine până la sfârșitul anilor ’60.

Totul ar fi putut continua astfel și astăzi am asocia marca Aprilia doar cu biciclete, dacă fiul lui Alberto Beggio — Ivano Beggio — nu s-ar fi alăturat companiei familiale în 1968, schimbând astfel istoria sa...

Ivano, spre deosebire de tatăl său, visa să creeze o motocicletă care să cucerească piața italiană. Astfel, a decis să înceapă producția de mopede accesibile, pentru a testa dacă firma sa își poate găsi loc printre celelalte companii producătoare de motociclete.

Primul model ieșit din fabrica Aprilia a fost un moped, care, grosso modo, era o bicicletă echipată cu un motor de 50 cm³. Mopedul era ieftin, comod și vopsit în auriu și albastru. Nu era ceva deosebit, însă, surprinzător chiar și pentru Alberto și Ivano Beggio, a avut un succes enorm. Astfel începe istoria reală a motocicletelor Aprilia.


Primii pași pe drumul spre succes
După acest mare succes, Aprilia a luat decizia importantă de a se orienta către producția de motociclete și, puțin după ce primul lor moped a fost lansat pe piață, au apărut încă trei modele — Colibrì, Packi și Daniela.

Recunoașterea Aprilia ca producător de motociclete vine însă în 1970, odată cu lansarea primului motocros de 50cc — Scarabeo. Modelul a fost produs până la mijlocul anilor ’70, cu variante de la 50 până la 125 cm³.

Deși Scarabeo a fost un succes, până la apariția succesorului său, compania tânără era privită cu oarecare reținere.

Totul s-a schimbat în 1974, când italienii au prezentat la expoziția din Milano noul lor model, numit RC 125. Acest model este considerat, de aproape toți experții, primul adevărat concurent care a deschis drumul către succesul Aprilia.

Cu RC 125, pilotat de Maurizio Sgarzani, compania și-a făcut debutul în 1975 la Campionatul Mondial de Motocros, declarând clar că este un concurent demn al tuturor producătorilor de motociclete renumiți la nivel mondial.

Titlurile în competițiile sportive nu au întârziat să apară, iar astăzi Aprilia este marca ale cărei motociclete au câștigat 294 de curse de Grand Prix și dețin recordul pentru cel mai mare număr de victorii dintre toți producătorii europeni.

Până în 2013, motocicletele Aprilia au cucerit 53 de titluri mondiale și continuă să impresioneze și să câștige în Motocros și Supermoto.

După marea performanță a RC 125 pe scena sportivă, compania a lansat și alte modele de succes, precum Partner, Minarelli și altele.


Anii de aur – anii ’80 și ’90
Anii ’80 au fost o perioadă de ascensiune și creștere pentru compania italiană. Acea decadă a adus primele titluri mondiale în motocros, intrarea pe piața americană, creșterea semnificativă a producției și vânzărilor de motociclete, iar Aprilia a devenit una dintre cele mai bine vândute și apreciate mărci de motociclete în Europa.

În 1985, a debutat unul dintre cele mai de succes modele Aprilia — Tuareg, echipat cu un motor în doi timpi Minarelli în variantele de 50 și 125 cm³, iar modelele mai mari erau dotate cu motoare Rotax.

La sfârșitul anilor ’80, pe lângă motocicletele cu cilindree mică, fabrica companiei a început să producă și modele cu cilindree mare. Pe piață au apărut RS, RX și Red Rose în variante de 50 și 125 cm³, precum și RS 250, echipat cu un motor puternic Suzuki.

Și când în 1988 a ieșit de pe linia de producție dublul sportiv Aprilia RX50, nimeni nu a mai avut dubii că motocicletele Aprilia sunt pregătite să cucerească nu doar pistele sportive, ci și drumurile Europei.

Моторите Aprilia

După succesul extraordinar al modelului Aprilia RX50, italienii au cucerit inimile fanilor cu motocicleta duală din seria Pegaso. Modelul este echipat cu un motor monocilindru cu cinci supape, având o cilindree de 600 și 650 cm³.

În 1990, compania produce primul său scuter, Atico, iar în 1992 lansează pe piață scuterul Scarabeo, care devine una dintre cele mai emblematice mașini ale Aprilia din toate timpurile.

Tot în 1992, este creată o întreprindere mixtă împreună cu Rotax și BMW pentru producția modelului monocilindric cu patru supape F650 Funduro sub marca BMW. Modelul s-a bucurat de mare succes, fiind vândute peste 60.000 de unități în șapte ani.

În 1996, producția anuală a motocicletelor Aprilia depășește 100.000 de unități, ceea ce transformă compania într-unul dintre cei mai importanți producători de motociclete din Europa.

În anul 2000, Aprilia achiziționează Moto Guzzi și Laverda, devenind cel mai mare producător european de motociclete. Din 2004 face parte din familia Piaggio și continuă să surprindă fanii cu modele inovatoare, puternice și elegante din toate clasele.

După 2004, compania italiană lansează o nouă versiune a emblematicului scuter Scarabeo, disponibil cu cilindree între 50 și 500 cm³. De asemenea, apar noi generații de motociclete care încântă prin stil, inovație și tehnologie, precum Shiver 750 (primul model cu accelerație electronică), Mana 850 (echipat cu cutie automată complet electronică) și altele.


Modelele de top ale Aprilia

Aprilia 650 Pegaso
Debutul oficial al modelului Aprilia 650 Pegaso, cu cinci supape, are loc în 1990 la Milano. Împreună cu câteva modele cu patru cilindri ale Yamaha, Pegaso este una dintre primele motociclete echipate cu 5 supape.

Designerii Aprilia și-au propus să creeze o motocicletă care să inspire încredere consumatorilor. Modelul are o cilindree mărită, cu cilindri și cursă a pistonului modificați, iar în loc de un singur ax cu came este echipat cu doi, acționați prin lanț. Ca urmare, puterea și cuplul maxim au crescut semnificativ.

Supapele (trei de admisie și două de evacuare) sunt dispuse radial, iar cadrul robust din oțel al modelelor anterioare a fost înlocuit cu unul din aliaj mai ușor.

În 1995, modelul a fost echipat cu un far mai puternic, iar cadrul și suspensia au fost modificate; culoarea jantelor s-a schimbat de la argintiu la bronz.

În anul următor, Aprilia lansează o nouă versiune Pegaso 3, cu design complet nou, cadru actualizat, șa îmbunătățită, axe cu came modificate și cilindree mărită. Datorită acestor îmbunătățiri, Aprilia Pegaso devine o motocicletă turistică serioasă.


Aprilia TX311
Modelul Aprilia TX311 debutează în 1985 și atrage imediat un interes uriaș. Este echipat cu un motor monocilindru în doi timpi de 276,6 cm³, ce produce 17 CP la 6400 rpm și poate atinge o viteză de peste 75 mile pe oră (aprox. 120 km/h).

Deși nu este unul dintre cele mai puternice modele, TX311 oferă o experiență confortabilă în oraș și distracție pentru pasionații de off-road. Cu șase viteze și o ambreiaj capabil să suporte sarcini mari, este alegerea ideală pentru cei care caută o motocicletă versatilă, potrivită atât pentru condus urban, cât și pentru teren accidentat.

În ciuda dimensiunilor mici, TX311 are caracteristici interesante care îl plasează printre modelele de top Aprilia. Frânarea este asigurată printr-un disc plutitor și un sistem cu tambur, iar suspensia beneficiază de o hidraulică de calitate superioară (amortizorul mono-spate poate fi reglat în mers, oferind o progresie optimă pentru confort maxim în funcție de teren).

Toate acestea, alături de designul atractiv, fac din Aprilia TX311 unul dintre modelele preferate de tinerii motocicliști Aprilia.


Aprilia RS250
În 1995, unul dintre cele mai de succes modele ale companiei ia naștere — Aprilia RS250, o motocicletă de 250 cm³ cu motor în V.

Modelul este echipat cu un motor V-twin RGV Suzuki, cu un unghi de 90 de grade, atât de perfecționat încât nu a suferit modificări majore după lansare.

Designul RS250 este elegant și rafinat, iar cadrul diagonal din aluminiu oferă aderență și manevrabilitate atât de bune, încât motocicletele sport mari par greoaie și lente în comparație cu el.

Furca frontală de 40 mm și amortizorul progresiv spate conferă flexibilitate și un control sigur al motocicletei. Doar câteva detalii minore, precum poziția neconfortabilă a oglinzilor, grafica mată decorativă și deschiderea îngustă a rezervorului, pot strica ușor impresia generală. În ciuda acestor mici aspecte, Aprilia RS250 rămâne unul dintre cele mai iubite și de succes modele Aprilia.

Моторите Aprilia

Aprilia Moto 6.5
Poate părea ciudat să includem acest model Aprilia printre modelele de top ale companiei, dar tocmai designul său neobișnuit îi conferă acest drept. Cu siguranță, greu veți găsi o motocicletă cu un aspect mai neobișnuit decât Moto 6.5!

Pentru designul principal al Moto 6.5, italienii au invitat celebrul designer industrial francez Philippe Starck, care a creat o motocicletă cu o formă extrem de neconvențională.

Motorul cu 5 supape, răcit cu lichid, cu doi arbori cu came în cap, nu iese în afara liniei motocicletei, ci „învelește” cadrul oval și rezervorul adânc de combustibil. Roata spate este echipată cu o anvelopă diagonală de 17 inch, nu cu o anvelopă radială cu profil jos, cum era moda în 1995, anul lansării Moto 6.5.

Din păcate, spre deosebire de designul său îndrăzneț, modelul nu impresionează prin mecanică. Moto 6.5 este propulsat de un motor de 649 cm³ ce dezvoltă până la 43 CP, beneficiază de o suspensie Marzocchi decentă și de o cutie de viteze cu 5 trepte.

Deși Aprilia Moto 6.5 nu este unul dintre cele mai bine vândute modele ale mărcii, rămâne unul dintre cele mai importante proiecte ale companiei.


Aprilia RSV Mille
Compania s-a afirmat deja ca unul dintre cei mai buni producători de motociclete cu cilindree mică. Nu îi rămânea decât să pătrundă puternic și în lumea motocicletelor sportive cu capacitate mare. Și Aprilia a făcut-o lansând superbike-ul Aprilia RSV Mille.

RSV Mille este cea mai mare motocicletă produsă de companie până în acel moment. Șasiul este incredibil, dar ceea ce impresionează cu adevărat este motorul. Pentru o companie obișnuită să echipeze motocicletele cu motoare mai mici, RSV Mille are un motor Rotax de 1000 cm³ ce produce impresionanții 110 CP și un cuplu de 68 lb-ft, atingând o viteză maximă de 169 mile pe oră.

Modelul folosește un sistem de ungere uscată care reduce spațiul necesar sub carter pentru rezervorul de ulei.

Pe pistă, MILLE este o armă extrem de puternică, dar, deși a urcat de mai multe ori pe podium, nu a reușit să câștige campionatul.

În 2003, RSV Mille a fost retras din competiții, deoarece Aprilia s-a concentrat pe dezvoltarea modelelor standard. Totuși, modelul a primit o modificare și în 2004 a revenit pe piață sub numele RSV1000R, cu un design nou, încercând să cucerească din nou cursele. Din păcate, noua versiune nu s-a putut măsura cu celelalte motociclete cu patru cilindri de 1000 cm³ care dominau circuitele și nu a câștigat nicio competiție.

Deși nu s-a remarcat prin mari succese în competiții, Aprilia RSV Mille rămâne o adevărată legendă și este una dintre motocicletele preferate ale pasionaților din întreaga lume care caută ceva exotic și special.


Aprilia Tuono V4 1100
Aprilia Tuono are mai multe versiuni, dar cea mai impresionantă este Aprilia Tuono V4 1100. Acest model este puternic, elegant și extrem de carismatic și este unul dintre cele mai populare modele create vreodată de Aprilia.

Моторите Aprilia

Cel mai mare motor al companiei italiene este echipat cu un impresionant motor V4 de 1100 cm³, care poate livra o putere de 178 CP. În plus, este dotat cu tehnologii moderne, inclusiv ABS, cruise control, control al tracțiunii, control la pornire și altele. Modelul este perfecționat, rapid, oferă o putere controlabilă mare, garantează confort și control total asupra direcției și păstrează farmecul tipic italian al motocicletelor Aprilia.


Aprilia RSV4
Aprilia RSV4 este unul dintre cele mai bune motoare produse vreodată și reprezintă cel mai performant motor ieșit din fabricile Aprilia. Pentru prima dată, acest model a fost lansat în 2009 și a captat imediat atenția tuturor, fiind primul motor sport cu patru cilindri prezentat de compania italiană.

RSV4 poate dezvolta până la 201 CP, un cuplu de 85 lb-ft, iar vitezele maxime pe care le poate atinge pornesc de la 180 mile pe oră în sus.

De-a lungul anilor, RSV4 a fost modificat de mai multe ori, beneficiind de capete de cilindru noi, pistoane forjate, o unitate ECU flash, care completează un sistem de evacuare complet nou Akrapovic. Caroseria modelului a fost de asemenea modificată pentru a fi mai aerodinamică, iar puterea a fost crescută la 215 CP.

Comentarii

Vă rugăm să intrați sau să vă înregistrați pentru a comenta