0
icoana motocicletei Garaj
30 DE ZILE drept de retur SAU SCHIMB

30 DE ZILE drept de retur
SAU SCHIMB

Livrare gratuita peste 300 de lei

Livrare gratuita
peste 300 de lei

Plata la livrare cu optiune de verificare

Plata la livrare
cu optiune de verificare

Trimitem pana la 24 de ore produsele care sunt pe stoc

Trimitem pana la 24 de ore
produsele care sunt pe stoc

Motocicleta Honda

OT LINSON MOTO

De la lansarea primului său motocicletă produsă în serie, Dream D, în anul 1949 și până în prezent, Honda continuă să ne surprindă și să ne încânte cu modelele sale de motociclete. Nu este întâmplător faptul că această marcă japoneză este visul aproape fiecărui pasionat de vehicule pe două roți, iar motocicletele Honda se numără printre cele mai bine vândute din lume.

Моторите Honda

Dar pentru ca Honda să devină un brand atât de popular, a fost nevoie de un drum lung, iar primii pași către succes au fost făcuți de fondatorul companiei, Soichiro Honda.

Soichiro Honda – de la Hamamatsu la Honda Motor Co
Nicio companie nu poate să se dezvolte cu succes dacă nu are fundații solide. De aceea, povestea Honda începe puțin mai departe, printr-o scurtă prezentare a vieții fondatorului său.

Soichiro Honda s-a născut în 1906, într-o familie de fierari și țesătoare. Încă din liceu, Soichiro a avut o pasiune pentru automobile, iar imediat după ce a terminat studiile medii, a început să lucreze ca ucenic într-un service auto din Tokyo.

În 1928, s-a întors în Hamamatsu pentru a-și deschide propriul service. Într-un timp foarte scurt, Honda a reușit să construiască propriul său automobil de curse.

Моторите Honda

În 1937, la doar 31 de ani, Honda a fondat propria sa companie, Tokai Seiki, unde a început să proiecteze și să producă segmenți pentru pistoane, sperând să îi poată vinde companiei Toyota, care abia începea să producă automobile.

La început, lansarea tânărului său business a fost destul de ezitantă, iar Toyota i-a returnat segmenții produși, considerându-i necalitativi. Totuși, ambițiosul Soichiro nu s-a descurajat și a continuat să muncească cu perseverență, devenind în cele din urmă unul dintre principalii furnizori ai Toyota.

Foarte curând după acest succes, Toyota a cumpărat 40% din Tokai Seiki, consolidând astfel relațiile de afaceri cu Soichiro Honda. După un început promițător (ca în majoritatea afacerilor), a urmat o perioadă dificilă.

În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, fabrica lui Honda a fost bombardată și aproape complet distrusă, ceea ce l-a obligat pe Soichiro să vândă restul de 60% din companie către Toyota.

După război, Honda a observat că oamenii din Japonia postbelică nu-și permiteau să folosească automobilele (el însuși avea dificultăți din cauza carburanților scumpi și greu accesibili). Astfel, i-a venit ideea de a produce un mijloc de transport ieftin și fiabil.

Astfel, în 1946, Honda a înființat Institutul de Cercetare Tehnică Honda și a început să proiecteze primul prototip pe două roți. Ideea i-a venit atunci când a descoperit întâmplător un vechi generator de radio și i-a trecut prin minte să atașeze un motor la o bicicletă, transformând-o într-un vehicul motorizat, care să nu necesite întreținere costisitoare sau mult combustibil.

Modelul prototip Honda „A-Type”, numit și Batabata, era o bicicletă echipată cu un motor în doi timpi de 50 cm³ și a stârnit un entuziasm uriaș. Pe scurt... s-a vândut ca pâinea caldă.

În 1948, Honda a schimbat numele companiei de la Institutul de Cercetare Tehnică în Honda Motor Co. Astfel a început povestea uneia dintre cele mai populare companii japoneze de producție de automobile și motociclete.

Моторите Honda

„Succesul reprezintă doar 1% din munca ta, iar restul de 99% este ceea ce numești eșec.” – Soichiro Honda

În anul imediat următor, 1949, Honda a creat primul său motocicletă de serie. Acesta a fost primul motor adevărat echipat cu un motor de 98 cmc. Când unul dintre angajați a văzut prima mașină asamblată și scoasă din fabrică, a exclamat: „Este ca un vis.” Astfel, primul model de motocicletă de serie al Honda a primit numele Dream și a fost oficial cunoscut sub denumirea de model D.

Dream a avut un succes enorm, însă era destul de zgomotos și… emitea un miros neplăcut, ceea ce nu i-a plăcut deloc lui Soichiro. De aceea, în 1951, Honda a dezvoltat și lansat pe piață Dream E (146 cmc), primul motor cu patru timpi.

Succes după succes, Honda s-a impus rapid ca una dintre cele mai importante companii mondiale în producția de motociclete. Compania a investit constant în inovație, siguranță și protecția mediului, lansând de-a lungul anilor numeroase modele de succes.


Ce face Honda o companie atât de de succes?

Câteva exemple pe care le vom prezenta sunt mai mult decât suficiente pentru a răspunde la această întrebare...

  • Primul airbag pentru motocicletă
    Puține companii pot investi 15 ani în cercetare și dezvoltare pentru a oferi siguranță motocicliștilor, creând un airbag special pentru motociclete. Acest nivel de angajament pentru siguranța riderilor a propulsat Honda în fruntea industriei, cu mult înaintea concurenței.

Sistemul Gold Wing Airbag este prima (și până acum singura) tehnologie care reduce semnificativ rănirile în cazul coliziunilor frontale. Patru senzori montați pe furcă detectează accelerările anormale cauzate de impact și transmit datele către computerul de bord. Dacă este detectat un accident grav, airbag-ul integrat în panoul de bord se declanșează instantaneu.

  • Sistemul antiblocare a frânelor (ABS)
    Honda oferă sistemele ABS ca echipament standard pe o gamă mult mai largă de motociclete comparativ cu alți producători. Sistemul combinat de frânare Honda cu ABS asigură un echilibru optim al forțelor de frânare față și spate, permițând opriri sigure chiar și pe suprafețe ude sau alunecoase.

De asemenea, Honda este pionier în dezvoltarea și implementarea sistemului Electronic Combined ABS — prima tehnologie electronică de control a frânării pentru motociclete „Super Sport”, special concepută pentru a distribui electronic forțele de frânare între față și spate, asigurând o frânare lină și eficientă.

  • Design orientat către confortul riderului
    Dacă am întreba motocicliștii Honda ce îi face să își iubească motocicletele, mulți ar răspunde simplu: „La Honda, lucrurile sunt pur și simplu diferite.” Inginerii japonezi se concentrează intens pe confortul călărețului, dorind să ofere o experiență de conducere excepțională.

Pe lângă dinamica și confortul pe care îl asigură prin designul motocicletelor, Honda pune accent și pe simplitatea componentelor, precum și pe ușurința întreținerii și service-ului, pentru a oferi și mai mult confort și satisfacție proprietarilor de motociclete Honda.

Моторите Honda

Cel mai bun sistem de alimentare cu combustibil – marca japoneză Honda

Honda utilizează un sistem de injecție a combustibilului în motocicletele sale sportive, considerat cel mai performant din industrie. Tehnologia DOHC asigură o ardere optimă a combustibilului, ceea ce conduce la o eficiență maximă a consumului. În plus, această tehnologie avansată contribuie și la reducerea emisiilor poluante.


O privire rapidă asupra principalelor categorii de motociclete și prezența modelelor Honda în acestea

La fel cum este dificil să descriem toate modelele Honda, tot așa este complicat să facem un rezumat scurt al categoriilor lor. Producătorul japonez are modele în toate categoriile existente, iar în fiecare categorie există modele extrem de populare printre pasionații de două roți. Iată însă principalele categorii și modelele Honda care le reprezintă:


Super Sport

Motocicletele din această categorie sunt de regulă destinate competițiilor sportive, însă sunt adesea întâlnite și pe străzile orașelor din întreaga lume.

Categoria „Super Sport” se împarte în două clase: „superbike” (motociclete de 1000 cmc) și „supersport” (motociclete de până la 650 cmc).

Caracteristicile principale ale motocicletelor „Super Sport” includ caroseria masivă din plastic care acoperă aproape complet motocicleta și ghidonul coborât, care oferă o poziție joasă a motociclistului.

În această categorie, Honda este reprezentată de patru modele principale. Modelul CBR1000RR Fireblade aparține clasei „superbike”. Este echipat cu un motor cu patru cilindri în linie, cu patru timpi, răcit cu lichid. Capacitatea motorului este de 999 cmc, iar puterea maximă atinge 178 CP.

Cele mai populare modele Honda în clasa „supersport” sunt trei: CBR600RR, CBR650F și CBR250R.

Modelul CBR600RR are un motor cu patru cilindri, capacitatea de 599 cmc și dezvoltă o putere de până la 120 CP la 13.500 rpm.

Modelul CBR650F folosește același tip de motor, însă capacitatea este de 594 cmc, iar puterea de 90 CP.

Ultimul model Honda din categoria „Super Sport”, CBR250R, este echipat cu un motor monocilindru, în patru timpi, cu capacitatea de 249 cmc, oferind performanțe mai modeste față de modelele mai mari.


Sport

Motocicletele din această categorie au o caroserie din plastic mai puțin masivă comparativ cu cele din categoria „Super Sport”. Ghidonul este mai ridicat, iar poziția pilotului, deși încă ușor înclinat înainte, este mai confortabilă.

Honda este reprezentată aici de modelele CBR500RA și CBR300RA. Modelul 500RA are un motor bicilindru răcit cu lichid, cu o capacitate de 471 cmc și o putere de 47 CP la 8.500 rpm.

Modelul 300RA este echipat cu un motor monocilindru de 286 cmc și dezvoltă o putere de 30 CP la 8.500 rpm.


Touring

Pasionații de motociclete Honda știu că firma are mai multe modele în această categorie. Motocicletele touring se remarcă prin confort sporit pentru pilot și rezervor de combustibil de capacitate mărită.

Unul dintre cele mai populare modele Honda din această categorie este ST1300A Pan-European. Este echipat cu un motor V8 cu patru cilindri, cu o capacitate de 1216 cmc și o putere de 126 CP, cu indicator de alimentare.

Un alt model interesant este GL1800 Bagger, care are un motor cu șase cilindri și o capacitate de 1823 cmc. Deși motorul este mare, acesta dezvoltă o putere de „doar” 118 CP.

Modelul GL1800 Gold Wing folosește același motor ca și Bagger, diferența fiind în nivelul de confort oferit.


Sport Touring

Această categorie este un compromis între „Sport” și „Touring”. Honda este reprezentată de modelele VFR1200, VFR1200FD și VFR800F. Primele două modele au caracteristici similare – motoare cu patru cilindri în configurație V, cu o capacitate de 1237 cmc și o putere de 172 CP.

Al treilea model are un motor mai mic, de 782 cmc, și o putere de 106 CP.


Cruiser

Pentru cei care preferă o plimbare relaxată și confortabilă, Honda oferă modelul GL1800 Gold Wing. În această categorie intră și modelul GL1800F6C Valkyrie.

Моторите Honda

Modelele de top Honda

Clasamentul pe care îl prezentăm nu este exhaustiv, deoarece modelele de succes ale motocicletelor Honda sunt cu adevărat numeroase, însă...


Honda CB 400

Acest model al companiei japoneze a luat naștere la începutul anilor ’90 și, de atunci până astăzi, a beneficiat de mai multe modificări. Caracteristica distinctivă a CB 400 este motorul său cu patru cilindri, foarte fiabil, și frâna dublă pe disc, foarte comodă pentru pilot.

Cu o utilizare corectă, autonomia acestui model poate ajunge aproape la 100.000 km. Motocicleta este dinamică, accelerează ușor până la 190 km/h, iar motorul oferă un cuplu excelent la turații mici. CB 400 este ideală atât pentru pistă, cât și pentru mediul urban.


HONDA CBR

Motocicletele din seria HONDA CBR se remarcă prin inovații precum sistemul de răcire cu lichid, chiulasele cu patru valve pe cilindru, îmbinările din plastic și altele. Modelele Honda CBR sunt cele mai căutate în Europa și SUA.

Honda CBR 600 RR este un model creat pentru competiții. Motocicleta este foarte performantă atât pe pistă, cât și în cursele în afara orașului. Este cel mai ușor model din gama Honda. Motorul are o capacitate de 600 cmc, sistemul de evacuare este dotat cu duze din titan, iar frânele sunt radiale cu un singur cablu, având un design unic.

Honda CBR 1000 RR este considerat cel mai bun motociclu sportiv din lume. Componentele sale high-tech unice îi permit să fie extrem de eficient în orice condiții de condus.

În același timp, este atât de „ascultător” la manevrare încât pilotul simte că este în perfectă armonie cu mașina. Designul Honda CBR 1000 RR este elegant, curajos și masculin, motiv pentru care mulți motocicliști îl numesc „lama de foc”.

Моторите Honda

Honda XL 600, 650 și 700 V seria Transalp

Motocicletele Honda XL 600, 650 și 700 V din seria Transalp dispun de o suspensie durabilă, cu cursă lungă, și un motor V foarte eficient. Aceste modele nu se tem nici de terenuri dificile, nici de autostrăzi, iar confortul oferit de aceste motociclete se simte în fiecare detaliu – de la protecția excelentă împotriva vântului, până la spațiile suplimentare pentru bagaje și accesoriile instalate.

Condusul unui astfel de model Honda este o plăcere deosebită, deoarece motocicleta nu este doar confortabilă, ci și extrem de fiabilă.

Comentarii

Vă rugăm să intrați sau să vă înregistrați pentru a comenta