0
icoana motocicletei Garaj
30 DE ZILE drept de retur SAU SCHIMB

30 DE ZILE drept de retur
SAU SCHIMB

Livrare gratuita peste 300 de lei

Livrare gratuita
peste 300 de lei

Plata la livrare cu optiune de verificare

Plata la livrare
cu optiune de verificare

Trimitem pana la 24 de ore produsele care sunt pe stoc

Trimitem pana la 24 de ore
produsele care sunt pe stoc

Din ce este compus lichidul de frână și care sunt principalele sale tipuri?

OT LINSON MOTO

ot kakvo e napavena spirachnata technost

Una dintre cele mai importante componente ale automobilului nostru este lichidul de frână.
Pentru a ne asigura o călătorie în siguranță, sistemul nostru de frânare trebuie să funcționeze impecabil.
Totuși, funcționarea acestuia depinde și de tipul lichidului de frână pe care îl utilizăm.

Какво представлява спирачната течност?

ot kakvo e napavena spirachnata technost

 

Pe înțelesul tuturor, lichidul de frână este un fluid hidraulic special utilizat în sistemele de frânare ale motocicletelor, autoturismelor și autovehiculelor ușoare și ușor de transportat.
Acesta previne uzura suprafețelor de lucru din sistemul de frânare, cum ar fi pistoanele și cilindrii de frână, fiind în același timp rezistent la oxidare, împiedicând stratificarea și formarea depunerilor.
Lichidul trebuie să-și păstreze proprietățile pe un interval larg de temperaturi, de la -40°C până la +100°C.

Compoziție:

ot kakvo e napavena spirachnata technost


Lichidul de frână este compus din trei componente principale:
60-90% solvent, 5-30% ulei lubrifiant și 2-5% aditivi.
După tip, lichidele de frână se împart în minerale, glicolice și siliconice.

Solvent (eteri poliglicolici)
În lichidul de frână, solventul este reprezentat de eterii poliglicolici, care au o vâscozitate ridicată și trebuie diluați cu un produs cu vâscozitate scăzută. Rolul lor este să descompună toate elementele pentru a crea un fluid cu proprietăți excelente de ungere la temperaturi variate.

Ulei lubrifiant (materii sintetice)
Acesta este format din hidroxi poliglicoli — substanțe lubrifiante obținute prin reacția compușilor bifuncționali (apă și dioli) cu oxizi alchilici (propilen și etilen).

Aditivi (inhibitori de coroziune, antioxidanți)
Inhibitorii de coroziune protejează sistemul de frânare împotriva deteriorării, iar antioxidanții reduc oxidarea, previn degradarea eterilor și formarea de reziduuri acide și rășini.

Aceste lichide se utilizează în sistemele hidraulice ale ambreiajelor și frânelor la motociclete. Majoritatea lichidelor de frână comercializate sunt pe bază sintetică, conținând inhibitori de coroziune.

Deoarece sistemul de frânare generează căldură în timpul funcționării, lichidul de frână trebuie să aibă un punct de fierbere ridicat pentru a funcționa corect, precum și o vâscozitate optimă pe o gamă largă de temperaturi.

Lichidul de frână se caracterizează printr-un punct scăzut de congelare, stabilitate termică și rezistență la oxidare, punct constant de fierbere și o scădere redusă a volumului.

Este important ca lichidul de frână să nu înghețe la temperaturi scăzute, motiv pentru care lichidele pe bază de apă nu sunt recomandate. Lichidul trebuie să aibă vâscozitatea potrivită, să curgă bine la temperaturi scăzute și să îmbătrânească lent.

Un alt criteriu important este ca lichidul să aibă un interval larg de temperatură de operare și o rată scăzută de evaporare. De asemenea, trebuie să fie compatibil cu materialele de etanșare.

Punctul de fierbere și vâscozitatea sunt reglementate conform standardelor Departamentului de Transport din SUA, cunoscut sub denumirea DOT (Department of Transportation).

 

ot kakvo e napavena spirachnata technost

DOT oferă următoarea clasificare a lichidelor de frână:

DOT 3
Sunt bazate pe eteri glicolici și sunt potrivite pentru utilizare în automobilele de serie cu putere redusă, echipate cu frâne pe disc sau pe tambur pe puntea față.

DOT 4
Destinate modelelor moderne și puternice de automobile, cu frâne pe disc pe toate roțile. De asemenea, sunt pe bază de eteri glicolici, dar conțin și esteri borat, ceea ce le conferă un punct de fierbere mai ridicat și stabil.

Din păcate, punctul lor ridicat de fierbere este caracteristic în primele perioade de utilizare, deoarece, pe măsură ce lichidele de frână absorb apă, punctul de fierbere scade mai rapid comparativ cu cel al lichidului DOT 3.

Conform standardelor FMVSS 116, lichidele de frână DOT 4 trebuie să aibă un punct minim de fierbere „uscat” de 230 °C și un punct minim de fierbere „umed” de 155 °C. DOT 4 este compatibil cu DOT 5.1, deoarece ambele tipuri sunt pe bază de eteri glicolici.

DOT 5.1
Sunt pe bază de silicon și conțin esteri borat. Reprezintă o opțiune bună pentru vehiculele sportive de mare viteză, unde frânele sunt supuse la sarcini termice mari.

Totuși, au fost dezvoltate și compoziții care respectă standardul DOT 5. Lichidele DOT 5.1 respectă specificațiile DOT 5. Practic, acestea sunt similare cu lichidele DOT 4 care corespund specificațiilor DOT 5. De aceea pot fi înlocuite fără probleme cu lichide DOT 3 și DOT 4. Se pot combina cu DOT 4 Plus sau Super DOT 4.

DOT 5
Se utilizează foarte rar în automobilele standard, având mai degrabă aplicații militare. Motivul este solubilitatea scăzută în aer. Sunt potrivite pentru vehicule care pot rămâne neutilizate și neîntreținute ani de zile, dar care, la un moment dat, trebuie să execute rapid o misiune.

Acestea se caracterizează printr-un punct de fierbere ridicat, oferă o bună protecție împotriva coroziunii și, deoarece nu absorb apă, au proprietăți protectoare. Nu se dizolvă în apă sau umiditate, ceea ce previne coroziunea și înghețarea lichidului în condiții de temperaturi scăzute.

Коя с коя е реднода се комбинира?

ot kakvo e napavena spirachnata technost

 

 

-     

Este permis amestecul între DOT 3 și DOT 4

  • Putem amesteca lichide de frână DOT 3 și DOT 4, precum și cu lichide de frână de tip DOT 5.1.

  • DOT 5 are proprietăți chimice diferite față de celelalte lichide de frână. Din acest motiv, nu se poate amesteca DOT 5, care este pe bază de silicon, cu lichidele DOT 3, DOT 4 și DOT 5.1.

 

 

Comentarii

Vă rugăm să intrați sau să vă înregistrați pentru a comenta