0
icoana motocicletei Garaj
30 DE ZILE drept de retur SAU SCHIMB

30 DE ZILE drept de retur
SAU SCHIMB

Livrare gratuita peste 300 de lei

Livrare gratuita
peste 300 de lei

Plata la livrare cu optiune de verificare

Plata la livrare
cu optiune de verificare

Trimitem pana la 24 de ore produsele care sunt pe stoc

Trimitem pana la 24 de ore
produsele care sunt pe stoc

Tipuri de căști moto și scopul acestora

OT LINSON MOTO

Casca pentru motocicletă este unul dintre cele mai importante elemente ale echipamentelor moto și de aceea trebuie s-o alegeți cu mare atenție și precizie. Deoarece această cască poate să vă protejeze capul de vătămări și în caz de accident să vă salvează viață. 

Tipuri de căști moto și scopul acestora
Hai să ne uităm cu mai multă atenție la principalele tipuri de căști pentru a putea alege mai ușor un model care nu numai se va potrivi cu stilul tău de conducere, ci și va ofera cea mai bună protecție.

Cască moto Integrală (Full Face) 
Căștile Full Face oferă cel mai ridicat nivel de protecție a capului și sunt considerate cele mai sigure căști. O caracteristică distinctivă a acestui tip de căști este că oferă protecție pentru față și pentru bărbie, ceea ce este o caracteristică cheie pentru siguranță.

Ceea ce este special în cazul căștilor integrale este că când alegeți modeleul potrivit, trebuie să luați în considerare poziția pe care o luați în timpul conducerii. Ce înseamnă acest lucru?

Dacă conduceți o motocicletă de sport, când sunteți așezați pe aceasta, corpul este puțin cocoșat și greutatea este spre fața motocicletei. Casca Full Face, care ar fi mai potrivită în acest caz, trebuie să aibă un design mai aerodinamic, protecția pe bărbia trebuie să fie mai mare, iar vizieră trebuie să fie ușor înclinată. De asemenea, deschiderile de ventilație trebuie să fie așezate mai aproape de partea de sus a capului pentru a asigura cât se poate mai mult aer.

Dacă conduceți un chrysler sau o motocicletă turistică, dvs vă aflați într-o poziție verticală și în acest caz, casca integrală pe care o folosiți trebuie să aibă o bărbie inferioară, iar conductele de aer trebuie să fie poziționate în față.   

Căștile Full Face, care sunt destinate pentru motociclete de sport, trebuie să ofere și o izolare fonică foarte bună și să ofere un confort maxim. Este o idee bună acest fel de căști să fie dotate cu accesorii suplimentare, cum ar fi Mp3, Bluetooth, commer-a-rider comms etc.

Avantajele căștilor integrate sunt:

●     oferă o protecție foarte bună;

●     sunt optimizate pentru orice fel de conducere;

●     sunt dotate cu conduceri de aer;

●     asigură confortul necesar;

●      au un design aerodinamic.

Dezavantajele lor includ:

●     sunt mai grele decât alte tipuri de căști moto;

●     câmpul lor vizual este puțin mai limitat;

●      dacă nu au o ventilație bună, când casca este complet închisă devine caldă;

●      nu sunt întotdeauna potrivite pentru scuter.

Căști Open Face
Căștile open face sau  ¾ protejează întregul cap, dar bărbia rămâne neprotejată. Open Face sunt foarte populare prin motocicliștii, deoarece fața este deschisă și pot simți vântul și libertatea pe care le oferă conducerea unei motociclete.

Ceea ce privește structura sa, acest fel de căști sunt foarte asemănătoare cu căștile integrale. Acest lucru înseamnă că producția lor include aceleași materiale care sunt folosite și la Full Face. Singura diferența între cele două tipuri este că căștile Open Face nu includ protecție pe bărbie, iar unele modele sunt fără vizieră și trebuie să cumpărați ochelari separat. Cu alte cuvinte, dacă decideți să cumpărați o cască Open Face, trebuie să sunteți conștienți că capul dvs va fi protejat, dar nu veți avea nicio protecție pe bărbie.

Vestea bună este că căștile Open Face sunt mult mai ușoare decât cele integrale, iar dezavantajul lor este că Open Face nu vă poate proteja complet de vânt, ploaie, praf, pietricele mici sau noroi.

Avantajele căștilor Open Face sunt:

●     oferă o vizibilitate bună;

●     rețin mai puțină caldură în timpul lunilor de vară;

●     au o greutate mai mică;

●      sunt oferite într-o varietate mare de modele;

Dezavantaje:

●     Nu au o izolare fonică bună;

●     Nu protejează bărbie;

●     Nu protejează de condiții atmosferice.

Căștile Open Face sunt destinate pentru motocicliștii care le plac călătoriile lungi, vitezele normale și care doresc să simtă vântul pe fețele lor. Dacă și vouă vă place acest fel de conducere, Open Face este cea mai potrivită cască pentru dvs. Dacă conduceți un scuter,  nici nu trebuie să vă gândiți la un alt tip de cască, deoarece căștile  Open Face sunt ideale pentru scuter.


Căști tip Braincap 
Acest tip de căști reprezintă o subspecie a căștilor Flip up, dar am decis să le prezentăm deoarece sunt foarte pupolare prin motocicliștii cu motociclete retro, scutere și chrysler-uri. 

Căștile de tip Brain cap oferă protecție numai în partea de sus a capului și urechilor. Toate celelalte părți ale capului nu sunt protejate și de asemenea aceste căști nu gararntează multă siguranță.

Cu toate acestea, dacă vă place stilul Vintage și dacă conduceți un scuter sau chrysler, acest fel de căști o să vă asigureze cel puțin admirațiile oamenilor. 

Avantaje:     

●     stil vintage și sexy;

●     puteți simți vântul în timpul conducerii;

Dezavantaje:

●     oferă protecție minimă pentru partea din sus a capului;

●     nu asigurează protecție pe față și pe bărbie;

●     nu au izolare fonică;
●      nu protejează de vânt, ploaie noroi, praf sau murdărie.

Flip - up (Căști modulare)
Cu acest tip de cască veți arăta ca Optimus Prmes. Gluma deoparte, dar căștile moto Flip-up arată puțin futurist, deoarece partea sa inferioară poate fi ridicată, devenind o cască Open Face.

Materialele și  dotările căștilor modulare sunt identice cu cele ale căștilor Full Face. Diferența vine din faptul că la căștile Flip-up există o balamă suplimentară care permite partea inferioară a căștilor să fie răsturnată. Tocmai datorită acestei balamale, căștile modulare sunt mai grele decât căștile integrare standarde, ceea ce reduce protecția pe care o pot oferi.

Pe de altă parte, căștile Flip-up sunt extrem de confortabile, mai ales când vă opriți pe drumul pentru o cafea sau pentru ceva de mâncat sau pentru a face conversație. Nu trebuie să scoateți casca și s-o țineți în mâini, ci numai ridicați partea inferioară și aveți o cască deschisă.

Căștile modulare sunt preferate de motocicliști cu chrysler-uri și cu motociclete turistice, deoarece sunt proiectate pentru conducere în poziție verticală (viziera este așezată în unghi drept, iar bărbia este proiectată pentru a sta mai jos). Deși, cum am deja menționat, căștile Flip-up sunt proiectate pentru o poziție verticață în timpul conducerii, forma sa poate varia de la o formă mai rotundă până la o formă ușor extinsă. 

Cască pentru offroad (cască motocross)
Căștile offroad, fiind evident de denumirea sa, sunt special proiectate pentru drumuri murdare și terenuri accidentate. Căștile moto pentru motocross nu sunt potrivite pentru conducere pe autosrăzi sau pe străzi urbane. Design-ul lor este mai diferit de design-ul căștilor anterioare, deoarece sunt dotate cu viziere și cu bărbii mai lungi pentru a asigura un flux de aer mai mare. Toate modele de căști motocross sunt proiectate cu protecție maximă, având greutate minimă și ventilație foarte bună.

Caracteristica specială a căștilor off-road este că nu au o vizieră incorporată. În schimb, includ ochelari speciale pentru off-road, iar dacă modelul nu are, trebuie să le cumpărați sepărat.

Spre deosebire de alte tipure de căști, ale căror învelișuri sunt cel mai des realizate din policarbonat sau din fibră de sticlă, căștile cross sunt de obicei realizate din fibră de carbon sau kevlar, ceea ce le face foarte ușoare, durabile și capabile de a rezista la orice impact.

Avantaje căștilor cross:

●     oferă nivel înalt de protecție;

●     asigură o ventilație bună;

●     sunt foarte ușoare și confortabile;

●     includ o vizieră confortabilă care protejează de noroi în timpul conducerii.

Dezavantaje:

●     sunt destinate numai pentru off-road;

●     prețul lor este mai mare în comparație cu celelalte tipuri de căști;

●      nu includ vizor, și ar trebui să cumpărați ochelari separat.

Dual Sport (enduro)
Căștile moto Dual Sport reprezintă o variantă hibridă între cască cross și Full Face. Ca și căștile Off-road, acestea au o bărbie mai lungă pentru o ventilație mai bună, iar izolarea fonică este mai bună în comparație cu cea a căștilor integrale. Includ o vizieră precum căștile off-road, dar și vizor precum căștile integrale. 

Viziera căștii Dual Sport este aerodinamică și nu se ridică când conduceți cu o viteză mare, așa cum se întâmplă adesea cu vizierele căltilor cross. Protecția bărbiei nu este la fel de alungită ca protecția căștilor cross, ceea ce asigură o protecție mai bună de zgomot și reduce puțin fluxul de aer.

În general, putem să spunem că acest fel de căști sunt proiectate astfel încât să asigureze confort și o protecție bună în timpul conducerii pe autostrăzi și pe drumuri accidentate și murdare.

Căștile Dual Sport sunt preferate de motocicliștii care le plac provocările și vitezele mare, așa că dacă conduceți o motocicletă de sport, modelul Enduro ar fi potrivit pentru dvs.

Standarde de siguranță pentru căștile
Indiferent ce fel de cască veți alege, unul dintre cele mai importante lucruri de luat în considerare este dacă casca moto include un sticker de siguranță.

Certificatele de siguranță pentru căștile moto sunt de câteva feluri și puteți să le găsiți sub denumiri diferite, dar lucrul comun între ele este că toate garantează siguranță în caz de impact, cum se distribuie energia, modul în care casca sta pe cap în caz de impact, etc.

Standardele populare pentru siguranța căștilor sunt: DOT, ECE22.05, Snell și Sharp.

DOT
Acest certificat este american și administrat de Departamentul de transort al SUA. DOT este considerat un certificat de bază și fiecare cască, fabricată în Statele Unite, trebuie să aibă un certificat DOT.

ЕСЕ 22.05          
Această este o aprobare europeană a cerințelor minime de siguranță pentru o cască moto (sau pentru scuter). ECE 22.05 este utilizată în mai mult de 50 de țări și este considerată un pic mai strictă decât DOT.

Snell
Acest certificat este eliberat de organizația non-profit Snell Memorial, care a fost creată cu scopul de a atinge un standard mai ridicat de siguranță pentru căștile moto. Snelle este cunoscut pentru cerințele sale ridicate de siguranță și deși nu este obligatoriu pentru fiecare cască, este considerat un standard de siguranță.

Sharp
Sharp este un program guvernamental din Marea Britanie care testează căștile moto și le clasează de la 1 până la 5.

Comentarii

Vă rugăm să intrați sau să vă înregistrați pentru a comenta